۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
  • کد خبر: 216711
درد دل صریح زنگنه با فعالان صنعت نفت

شانا _ گروه نفت: مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران ویژگی نخستین روز این نمایشگاه چهار روزه را "درد و دل راحت و صریح وزیر نفت با فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی و دولتی صنعت نفت اعلام کرد".

اکبر نعمت الهی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با بیان این که نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران از نظر کیفیت و کمیت و همچنین شکل برگزاری آن با نمایشگاههای سالهای گذشته متفاوت است، افزود: حضور دو برابری شرکتهای خارجی و داخلی در این نمایشگاه یکی از ویژگیهای بازر آن به شمار می آید.

وی با اشاره به تغییرات نحوه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران نسبت به سالهای گذشته همچون مکان برگزاری مراسم افتتاحیه گفت: امکان حضور حدود 2500 نفر در این مراسم فراهم شده بود که خوشبختانه سالن میلاد به صورت کامل مملو از جمعیت شد.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: مهندس زنگنه، وزیر نفت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بین المللی با قدرت و صراحت تمام با فعالان بخش خصوصی صنعت نفت ایران حرف زد که صحبت های ایشان با سه مرتبه تشویق حاضران مورد تحسین و تایید قرار گرفت.

نعمت الهی روشن شدن و تعریف رابطه دوباره وزارت نفت با بخش های خصوصی و دولتی فعال در صنعت نفت توسط وزیر نفت در مراسم افتتاحیه را از ویژگی های بارز نخستین روز نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران دانست و گفت: امروز زنگنه با صلابت تمام سنگ های خود با این بخش ها را باز کرد و آمادگی وزارت نفت را یک بار برای همیشه برای حمایت و همکاری با این بخش ها در یک فضای رقابتی اعلام کرد.

جلوگیری از رانت خواری و قدرت نمایی برخی شرکت ها

نعمت الهی با اشاره به صحبت های وزیر نفت درباره جلوگیری از رانت خواری و قدرت نمایی برخی شرکت های خصوصی و دولتی در گذشته، گفت: امروز زنگنه با اعلام حمایت خود از بخش خصوصی واقعی داخلی به تمام حرف و حدیث های بی اساس مبنی بر رویکرد غیر داخلی و استفاده نکردن از ظرفیت شرکت های داخلی در وزارت نفت پایان داد.

مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: برنامه ها و اولویتهای کاری صنعت نفت در سال 93 در نخستین روز این نمایشگاه بین المللی از سوی وزیر نفت ترسیم شد، وانگهی لازم به ذکر است که درحال حاضر کمتر وزیری مانند وزیر نفت حرفهای خود را با شفافیت کامل به پیمانکاران و سازندگان داخلی و خارجی اعلام می کند.

وی از معرفی چهار پروژه بزرگ صنعت نفت ایران در روز سوم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران خبر داد و گفت: احداث 8 پالایشگاه مایعات گازی به ظرفیت 480 هزار بشکه، واحدهای مینی ال ان جی و مدیریت مصرف انرژی موضوع بند "ق" تبصره دو بودجه سال 93 مجلس شورای اسلامی در خصوص مجوز سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری مجلس به وزارت نفت از جمله پروژه ها و طرح هایی خواهد بود که در روز سوم این نمایشگاه برای عموم دست اندرکاران صنعت نفت تشریح خواهد شد.

کد خبر 216711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =