آمادگی ملی حفاری برای استقرار 10 دکل در میدان آزادگان جنوبی

شانا _ گروه نفت: شرکت ملی حفاری ایران همزمان با دعوت وزیر نفت از پیمانکاران ایرانی برای حضور در میدانهای مشترک، برای استقرار 10 دکل در میدان آزادگان جنوبی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران آمادگی دارد 10 دستگاه حفاری خود را با هدف شتاب بخشی برای انجام عملیات حفاری در میدان آزادگان جنوبی مستقر کند.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا گلپایگانی افزود: هم اکنون دو دستگاه حفاری 89 و 32 فتح نیز در میدان آزادگان جنوبی و دو دستگاه 65 و 37 فتح مستقر هستند که در بخش جنوبی هم اکنون چهار حلقه چاه حفاری و تکمیل شده است.

به گفته وی، شرکت ملی حفاری ایران از سال 86 تاکنون در میدان آزادگان شمالی و جنوبی، 19 حلقه چاه توسعه ای حفاری کرده است که با احتساب 6 حلقه چاهی که در فاصله سال های 1379 تا 1382 برای اکتشاف و توصیف در موقعیت این میدان حفاری کرده بود، شمار چاه های حفاری شده تاکنون به 25 حلقه رسیده است.

بر پایه این گزارش، بیژن زنگنه، وزیر نفت پیشتر با بیان این که هم اکنون کارهای بزرگی در بخش حفاری در حال انجام است، گفته بود: به تازگی یکی از شرکتهای چینی که به‌طور جدی کار نمی‌کرد و سه سال ما را برای حفر چند چاه و تامین دکل در میدان آزادگان جنوبی معطل کرده بود، کنار گذاشته شد.

وزیر نفت تاکید کرده بود: ما محتاج پول نیستیم و در مدت ٦ ماه ٢٥ تا ٣٠ دکل حفاری ر ا در میدان آزادگان جنوبی تامین خواهیم کرد تا بتوانیم با همت و تلاش همگانی به اهداف خود برسیم. 

بر پایه این گزارش، میدان نفتی آزادگان از میدان های مشترک ایران با عراق است که در استان خوزستان قرار دارد و شامل دو بخش جنوبی و شمالی است. مساحت این میدان حدود 900 کیلومتر مربع و در ردیف بزرگ ترین میدان های نفتی جهان قرار دارد. تولید صیانتی از بخش جنوبی این میدان از سال 1386 و حفاری در بخش شمالی آن نیز از خرداد 1390 آغاز شده است.

کد خبر 216827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =