تلاش برای ایرانی شدن فناوری بازیافت بخار بنزین در انبارها

شانا_ گروه پالایش و پخش: ایرانی شدن فناوری بازیافت بخار بنزین در انبارهای ویژه ذخیره سازی این فرآورده نفتی با هدف کاهش وابستگی به دیگر کشورها، ایرانی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیگیری می شود.

مسئول طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال، بازیافت) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا، گفت: محدوده اجرای این طرح که در سال 1387 به تصویب هیئت دولت رسید، تجهیز 80 انبار نفت، 10 هزار نفتکش و 3400 جایگاه عرضه سوخت است.

فرهاد عبدالله پور افزود: پیش از این بخارهای بنزین با نفتکش به انبار انتقال می یافت و خطراتی را به دنبال داشت لیکن با استفاده از فناوری بازیافت بخار بنزین در انبارها،خطرات ناشی ازاین انتقال کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بومی شدن این فناوری در کشور می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت بنزین و اتلاف سرمایه ملی کشور، از ورود و انتشار بخار بنزین به محیط  نیز جلوگیری کند.

 عبدالله پور هدف اصلی اجرای طرح کهاب را کاهش خطرات زیست محیطی خواند و گفت: این طرح هم اکنون در جایگاههای عرضه سوخت کشور اجرا و از ورود بخار بنزین به محیط زیست جلوگیری می شود.

به گفته مسئول طرح کهاب شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اجرای کامل این طرح در همه جایگاههای کشور روزانه 300 هزار لیتر و در مجموع سالانه یکصد میلیون لیتر بخار بنزین استحصال و از ورود آن به چرخه زیست محیطی جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی تجهیز 2700 نفتکش حمل مواد سوختی نیز به فناوری امکانات انتقال برگشت و انتقال بخار بنزین (وی آر یو) همچنین  طراحی و نصب آزمایشی بازیافت به سه شیوه غشایی، تبریدی و کربن فعال درانبارهای نفت کرج، تهران و بندرعباس دیگراقدام انجام شده دراین زمینه است.

کد خبر 216873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =