هدفگذاری برای داخلی سازی 3 هزار نوع کالا در خطوط لوله و مخابرات نفت

شانا_گروه پالیاش و پخش: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه، برای داخلی سازی 3 هزار قلم کالای مورد نیاز هدفگذاری کرده است.

رئیس مهندسی توسعه ساخت و منابع کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به شانا گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه برای داخلی سازی 3 هزار قلم کالای مورد نیاز در صنعت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هدفگذاری شده است.

پرویز صالح وند افزود: با توجه به استراتژی این شرکت مبنی بر حمایت در داخلی سازی قطعات مورد نیاز در صنعت خط لوله و مخابرات نفت، گامهای مهمی برداشته شده است به گونه ای که تا کنون 964 قلم کالای مورد نیاز در این بخش داخلی سازی شده و داخلی سازی 80 قلم کالای دیگر نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: داخلی سازی 680 قلم کالا (29 هزار تعداد قطعه) به ارزش 450 میلیارد ریال انجام می شود که با این اقدام، 29 میلیون دلار صرفه جویی اقتصادی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: روند رو به رشدی در زمینه ساخت قطعات توربین، پمپ و تجهیزات شیمیایی صورت گرفته و نزدیک به 150 میلیارد ریال در این زمینه کار اجرا شده است.

به گفته صالح وند داخلی سازی این قطعات و مواد یاد شده در 10 سال گذشته 19 میلیون دلار صرفه جویی ایجاد کرده است.

رئیس مهندسی توسعه ساخت و منابع کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تصریح کرد: در بخش تعمیرات نیز فعالیتهای مهمی در 10 سال گذشته انجام شده است که ارزش اقتصادی آن 520 میلیارد ریال و صرفه جویی ارزی آن نیز 63 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: در بخش ساخت داخل تجهیزات دوار مانند توربینهای گاز همچنین خشک کننده ها نیز گام های خوبی برداشته شده و این مهم با حمایت از صنعتگران توانمند ایرانی امکان پذیر شده است.

کد خبر 216908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =