خلاصه اخبار روز سوم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران

شانا _ گروه نفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در سومین روز برپایی همچنان شاهد استقبال کم نظیر فعالان صنعت نفت از دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه بود.

به گزارش شانا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه حوزه صنعت نفت خاورمیانه با شعار "گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی" از صبح روز سه شنبه ١٦ اردیبهشت ماه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی سفیران کشورها و نمایندگان رسانه های خارجی آغاز به کار کرد.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت با حضور ٣٣ کشور و با حضور٦٠٠ شرکت خارجی و ١٢٠٠ شرکت داخلی به مدت ٤ روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی نفت برگزار می شود.

خلاصه اهم اخبار روز سوم برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به این شرح است:

پیگیر مجوز جذب نیرو در پالایش و پخش هستیم
حسن نصر اصفهانی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با بیان این که تعدادی نیروی انسانی از محل آزمون شرکت ملی نفت برای مصاحبه و اقدامات بعدی آن دعوت شده اند، افزود: نیازهای سال ٩٣ نیز اعلام شده اند که بنا به سیاستهای توسعه ای وزارت نفت اقدام خواهد شد.
وی گفت: در حال اخذ مجوز از وزارت نفت برای جذب منابع انسانی در سال جدید هستیم.

توقف خرید و فروش سهام طرحهای پتروشیمی در بورس
خرید و فروش سهام طرحهای توسعه ای پتروشیمی روند فعالیت و ساخت مجتمع های جدید را کند می کند.
حیدرنیا مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: خرید و فروش سهام طرحهای توسعه ای پتروشیمی خطرناک است و در آینده عواقب جبران ناپذیری را همراه خواهد داشت.

همکاری ٣ جانبه برای حل مسائل حقوقی صنعت نفت
عماد حسینی معاون وزیر نفت در امور مهندسی ریاست جمهوری، در نشستی مشترک با معاونت حقوقی، خواستار همکاری سه جانبه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت نفت و دانشگاه تهران برای رفع مسائل حقوقی صنعت نفت شد و گفت: با هدف رفع برخی از مشکلات پژوهشکده ای با عنوان "قراردادها و مسائل حقوقی صنعت نفت" در موسسه مطالعات بین المللی انرژی تشکیل شده است.

روزهای پاک در بهار امسال ٢ برابر سال گذشته
یوسف رشیدی رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که افزایش روزهای پاک در تهران در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: خوشبختانه با حذف بنزین پتروشیمی‌ها از سوی وزارت نفت شاهد افزایش روزهای پاک در تهران هستیم که این موضوع بی‌سابقه بوده است.

بازنگری و اصلاح قراردادهای نفتی با هدف جذب سرمایه گذاران
الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: قراردادهای نفتی باید به گونه ای تنظیم شود که در مقابل هر گونه شوکی از خارج و داخل کشور مصون بماند و صنعت نفت کشور دچار آسیب نشود.
با اشاره به تشکیل کمیته بازنگری قراردادهای نفتی به دستور وزیر نفت گفت: قراردادهای فعلی صنعت نفت که مبتنی بر بیع متقابل است علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که ضعف در جذب سرمایه گذاری از جمله این معایب است.

مذاکره ایران با ٢٢ شرکت اروپایی و آسیایی در نوزدهمین نمایشگاه نفت
به گفته اسدی معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ١٢ شرکت خارجی در دومین روز از نمایشگاه نوزدهم با شرکت نفت پای میز مذاکره نشستند.
وی روز نخست برگزاری نمایشگاه از انجام مذاکرات مقدماتی با ١٠ شرکت خارجی از کشورهای مختلف از جمله نروژ، انگلیس، عراق، ترکیه، لهستان، ایتالیا، قزاقستان و سوئد در نخستین روز از نمایشگاه بین المللی صنعت نفت خبر داد

سامانه خبر حراست رونمایی شد
سامانه خبر حراست با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی رونمایی شد.
با راه اندازی سامانه خبر حراست در بستر مخابراتی، این امکان فراهم می شود که از مبدا در کمترین زمان ممکن، اطلاعات به مقصد برسد.

ایرانیها بزرگترین پالایشگاه عمان را تعمیر کردند
مسروری مدیرعامل شرکت رامپکو اظهار کرد: این شرکت که در زمینه تعمیرات و خدمات مهندسی فعالیت دارد در سال ٩٢ موفق شد بزرگترین پالایشگاه کشور عمان را با حضور ٢٠٠ نفر از کارشناسان خود تعمیر اساسی کند.
وی با بیان این که رامپکو افزون بر دهها پروژه داخلی در خارج از کشور نیز یک شرکت ایرانی شناخته شده است، گفت: سال گذشته موفق شدیم در کمترین زمان ممکن ٢ بویلر پتروشیمی بصره را نیز تعمیر کنیم و چند طرح تعمیراتی دیگر در سطح منطقه را در دست اقدام داریم.

اعطای مشوقهای ویژه به سازندگان تجهیزات صنعت نفت
مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران تصریح کرد: با تاکید بر ضرورت انتقال تکنولوژی برای بومی سازی ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت گفت: دلالان به دلیل منافع فراوان خود در واردات انواع تجهیزات در مسیر انتقال تکنولوژی کارشکنی می کنند.
عزت اله اکبری افزود: با توجه به حمایت جدی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از داخلی سازی ساخت قطعات و تجهیزات، قصد داریم مشوقهای ویژه ای برای جذب سرمایه گذاران با هدف ارتقای توان ساخت داخل مدنظر قرار دهیم.

استفاده از کیف پول کارت سوخت برای پرداخت هزینه اتوبوس و مترو
برنامه چند منظوره کردن کیف پول روی کارت هوشمند سوخت در حال برنامه ریزی بوده و بر اساس آن دارندگان کارت هوشمند سوخت می توانند از موجودی کیف پول کارت سوختشان در مکانهای دیگر از جمله مترو و اتوبوس استفاده کنند.
محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: فراگیر شدن این قابلیت در صورتی عملی است که تمامی کارتهای سوخت قدیمی به روز شده و از سیستم عامل جدید (جاوا) پیروی کنند.

ساخت کارخانه جی تی ال با دانش فنی ایرانی
توافقنامه تشکیل شرکت دانش بنیان برای توسعه دانش فنی جی تی ال در کشور میان پژوهشگاه صنعت نفت و مشارکت شرکت صف و رزموند امضا شد.
معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه تولید سه هزار بشکه ای "جی تی ال" که میان پژوهشگاه و مشارکت شرکت های صف و رزموند امضا شد، گفت: تولید سوخت با کیفیت جهانی، تبدیل گاز طبیعی به فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر، جلب اعتماد صنعت به فناوریها و دانش فنی ایرانی (لایسنس ایرانی) از مزیتهای این قرارداد است.

٧٠ درصد کالاهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخت داخل است
پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با ٧٠ درصد پیشرفت در حال ساخت بوده و در این پروژه ٧٠ درصد قطعات مورد استفاده ساخت داخل است.
شاهرخ خسروانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: یکی از اهداف شرکت ملی پالایش و پخش در اجرای پروژه هایی است که استفاده از قطعات و تجهیزات ایرانی است.
وی تصریح کرد: فاز نخست شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس سال آینده وارد مدار خواهد شد که علاوه بر بنزین، روزانه ٤,٥ میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو ٤ تولید خواهد داشت.

شرکت روسی: تبادل فناوری با روسیه قدرت صنعت نفت ایران را افزایش می دهد
کوروش درستی، مدیر عامل شرکت نوآوران تجهیزات صنعتی، اعلام کرد که بخش خصوصی ایران با دستیابی به فناوری های پیشرفته، از فناوری های دست چندم شرکت های غربی بی نیاز می شود.
شرکت نوآوران تجهیزات صنعتی، برای انتقال دانش فنی و ساخت ٢٠٠ دستگاه توربین های گازی در مقیاس دو تا ٢٥ مگاوات، با چند شرکت روسی قرارداد بسته است که بزرگترین قرارداد بخش خصوصی در نوع خود به شمار می آید.
این شرکت اعلام کرد که با تبادل فناوری با شرکت های روسی، ایران می تواند برای ساخت نیروگاه های ٢٧ مگاوات با راندمان ٥٠ درصد اقدام کند که در نوع خود بی سابقه است.

افزایش سرمایه‌گذاری در نفت زمینه جذب شرکتهای خارجی را فراهم می کند
محمدحسین دانشفر مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این نمایشگاه از نظر فضای سیاسی موجود با سالهای قبل تفاوت زیادی دارد و به هیچ عنوان قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.
وی تصریح کرد: مجوز مجلس ایران به وزارت نفت در زمینه جذب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، زمینه را برای همکاری شرکتهای خارجی در کشورمان بیشتر فراهم کرده است.

پارسال ١٢١ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی در خطوط جابجا شد
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: هم اکنون بیش از ١٤هزار کیلومتر خط لوله انتقال فرآورده وظیفه تامین و انتقال انواع فرآورده های نفتی مبادی مصرف را در کشور بر عهده دارند.
به گفته عباسعلی جعفری نسب، روزانه بیش از ٣٥٠میلیون لیتر نفت خام و انواع فرآورده ها ازطریق خطوط لوله به مبادی مصرف منتقل می شود.

بازسازی و راه‌اندازی یک دستگاه کمپرسور بارون در منطقه خارگ
یک دستگاه کمپرسور بارون با تلاش کارکنان واحد تعمیرات منطقه خارگ بازسازی و راه‌اندازی شد.
بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، این کمپرسور با دبی ١٠ مترمکعب در دقیقه و ١٢ بار فشار متعلق به سکوی گازی GCP مجتمع نفت و گاز ابوذر بود که به دلیل سقوط در دریا و آسیب‌دیدگی شدید بطور کامل از رده خارج و غیرقابل استفاده شده بود.

موسسه مطالعات انرژی ٥ سند همکاری امضا می کند
رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت: این موسسه پنج سند همکاری با منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران، معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، معاونت مهندسی، معاونت فناوری و پژوهش و امور بین الملل وزارت نفت امضا می کند.
سید حسین ایرانمنش مهمترین محورهای این اسناد را تدوین سند دیپلماسی انرژی، مدل راهبردی انتقال فناوری در صنعت نفت ایران، ارتقای توان رقابتی ساخت داخلی کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، پایگاه جامع دادههای انرژی کشور و طرح جامع توسعه منابع انسانی اعلام کرد.

٥٠٠ میلیارد تومان برای حمایت از طرحهای پژوهشی اختصاص یافت
قرارداد ایجاد صندوق حمایت از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس از یک طرف و شرکت ملی گاز ایران از طرف دیگر با هدف حمایت از تولید محصولات پژوهشی امضا شد.
سعید پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: هدف از ایجاد این صندوق، تشویق بخش تقاضای محصولات فناورانه و حمایت از شرکت های دانش بنیانی است که این محصولات را تولید می کنند.

مذاکره نفت خزر و یک شرکت روسی برای جذب سرمایه گذاری
شرکت نفت خزر و یک شرکت روسی برای جذب سرمایه گذاری در پروژه های شرکت نفت خزر مذاکره کردند.
علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر در این زمینه اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی صنعت نفت می تواند در راستای معرفی توانمندیهای بخشهای داخلی و خارجی و به خصوص ارائه قابلیتهای حوزه ساخت داخل موثر و راهگشا باشد.

ساخت فاز دوم پتروشیمی ایلام شتاب می گیرد
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: وزیر نفت چهارشنبه شب در جریان افتتاح رسمی فاز نخست پتروشیمی ایلام از سرمایه گذاران این مجتمع پتروشیمی خواست که روند تامین مالی فاز دوم این مجتمع پتروشیمی را شتاب بخشند.
محمد حسن پیوندی افزود: ساخت فاز دوم پتروشیمی ایلام با تزریق منابع مالی شتاب خواهد گرفت.

نرم افزار جامع و کاربردی HSE طراحی، ساخت و اجرایی شد
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز این استان پس از برگزاری مانورهای متعدد درون و برون سازمانی و بازدید های متوالی از ایستگاهها و مناطق حادثه خیز، نرم افزار جامع و کاربردی HSE را طراحی، ساخت و اجرایی کرده است.

سهم مجتمع پارس جنوبی از تولید گاز کشور به ٧٠ درصد می رسد
سهم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید گاز کشور تا پایان سال ٩٥ به ٧٠ درصد می رسد.
مسعود حسنی مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در حال حاضر این مجتمع، ٤٥ درصد گاز کشور را تولید می کند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا سال ٩٥ این میزان به ٧٠ درصد می رسد.

پایان عملیات خط انتقال گاز نیروگاههای اسلام آباد غرب
عملیات خط انتقال گازرسانی به دو نیروگاه CHP و BOO اسلام آباد غرب به پایان رسید.
حمید فانی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اعلام این خبرگفت: در حال حاضر تزریق گاز به خط لوله گاز نیروگاه CHP با ظرفیت ١٠٠ مگاوات انجام شده و اجرای خط انتقال نیروگاه بزرگ BOO نیز که هزار مگاوات ظرفیت دارد به پایان رسیده است.

شرکت چینی :با حل مشکلات ساختاری و مالی، صنعت نفت و گاز ایران بی رقیب می شود
آلکس ماورماتیس، مدیر امور بین الملل شرکت یو ان او استیل (UNO-Steel) چین، بزرگترین چالش شرکتهای خارجی در همکاری با ایران را مشکلات موجود در نظام پرداختی و مالی ایران دانست و گفت: در صورت حل این مشکلها صنعت نفت و گاز ایران بی رقیب می شود.
ماورماتیس تحریمهای اعمال شده بر ایران را مانعی برای فعالیت گسترده در این کشور دانست

شرکت آلمانی اشتویلر-کرام : امید، دلیل حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه نوزدهم نفت ایران است
نماینده انحصاری شرکت اشتویلر-کرام شیمی آلمان، تغییرات مثبت در سیاستهای خارجی ایران را، دلیل استقبال شرکتهای خارجی از نوزدهمین نمایشگاه نفت و گاز دانست.
علی اصغری، مدیر عامل شرکت آدران دژ نماینده انحصاری و شریک تجاری شرکت اشتویلر-کرام شیمی (Steuler-KCH)، با بیان این که اقتصاد همیشه کمی جلوتر از سیاست حرکت می کند، گفت: حضور شرکتهای خارجی نشان دهنده امید آنها از تغییرات مثبت ایجاد شده در سیاستهای خارجی ایران است.

عراقی‌: نمایشگاه نوزدهم فضای مناسبی برای شناسایی پتانسیل‌ سازندگان داخلی است
حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که در حال حاضر ٩٨ درصد از ٤٠٠ قلم تجهیزات و قطعات مورد نیاز در حوزه گازرسانی داخلی سازی شده است، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران با برنامه ریزیهای انجام شده ٩٠ درصد از تجهیزات بخش خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار را بومی سازی کرده است.
وی گفت: برگزاری نمایشگاههای تخصصی امکان شناسایی توانمندی، امکانات و سازندگان داخلی را فراهم می کند و می توان بر اساس این شناسایی نیازهای خود را تامین کرد.

جوادی: شرکتهای درجه یک خارجی به مدیریت پروژه در ایران کمک کنند
مشکل عمده ایران در صنعت نفت مدیریت پروژه است که شرکتهای خارجی می توانند در این زمینه به ایران کمک کنند.
رکن الدین جوادی،معاون وزیر نفت با بیان این مطلب گفت: مدیریت پروژه یکی از مشکلات اساسی صنعت نفت است که نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.

منوچهری:‌ سکوهای Bو C فاز ١٢ پارس جنوبی سوم خردادماه منتقل می شود
غلامرضا منوچهری،مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی با بیان این که سکوهای بی و سی فاز ١٢ پارس جنوبی در یارد خرمشهر ساخته شد، افزود: وزن هر کدام از این سکوها ٣هزار و ٣٠٠ تن است که در حال آماده شدن برای نصب در سوم خرداد ماه است.
وی با بیان این که بعد از ١٠ روز شروع عملیات جابجایی کار نصب آن تمام می شود،افزود:با نصب این سکوها دو ترین دیگر فاز ١٢ هم به تولید می رسد.

کد خبر 216953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =