فرصتهای سرمایه گذاری در پروژههای بهینه سازی مصرف سوخت تشریح شد

شانا_ گروه نفت: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، فرصتهای سرمایه گذاری در پروژه های این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، نصرت اله سیفی، صبح امروز (18 اردیبهشت ماه) در همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری صنعت نفت ایران که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، به تشریح فرصتهای سرمایه گذاری در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پرداخت.

وی با بیان اینکه معمولا قراردادهای صنعت نفت، نیازمند چند صد میلیارد دلار سرمایه گذاری است، ادامه داد: این درحالی ست که پروژه های بهینه سازی با ارقام کوچک شروع می شود و نهایتا میزان سرمایه گذاری در آن از چند 10 میلیارد دلار تجاوز نمی کند.

سیفی سرعت بازگشت بالای سرمایه را در پروژه های بهینه سازی مورد تاکید قرار داد و افزود: طبق آمار بانک جهانی، سرعت بازگشت سرمایه در این پروژه ها به طور متوسط سه برابر متوسط زمان بازگشت پروژه های صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه در اکثر پروژه های بهینه سازی مصرف سوخت از همان اواسط اجرا، بازگشت سرمایه آغاز خواهد شد گفت: در حالیکه ممکن است بسیاری از پروژه های نفت و گاز، مشمول جریمه شوند، پروژه های بهینه سازی همواره مشمول کمکهای زیست محیطی نیز می شوند.

سیفی با اشاره به قابلیت جغرافیایی اجرای پروژه های بهینه سازی نیز گفت:  اجرای پروژه های بزرگ نفت و گاز معمولا در میادین نفتی و در مناطق خاص انجام می شود، این در حالی است که پروژه های بهینه سازی می تواند در هر محلی اجرایی شود و اجرای این پروژه ها در منازل یا بخش خانگی بسیار معمول است.

وی با بیان اینکه قابلیت دیگر پروژه های بهینه سازی، پاسخگو بودن فناوری های داخلی در این زمینه است، گفت: همچنین این دست از پروژه ها اشتغالزایی زیادی به همراه دارد به طوریکه آمریکا برای افزایش اشتغالزایی، به دنبال اجرای پروژه های بهینه سازی است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه این همایش به معرفی فرصتهای سرمایه گذاری این شرکت در بخش های مختلف نظیر اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در پالایشگاه های نفت، جایگزینی پمپهای آب دیزلی موجود در چاه های کشاورزی با پمپهای خورشیدی، طرح ملی تولید یک میلیون بخاری گازی راندمان بالا و طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سبک و سنگین پرداخت.

کد خبر 216967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =