به دست آوردن بازار، دغدغه اصلی شرکتهای دانش بنیان

شانا_گروه نفت: به دست آوردن بازار برای شرکتهای دانش بنیان یکی از دغدغه های اصلی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

سورنا ستاری،معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست توسعه صنعت نفت ایران با محوریت پژوهش،فناوری و نوآوری با بیان این مطلب گفت: هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی ما در معاونت علمی به دست آوردن بازار برای شرکتهای دانش بنیان است.

وی با بیان این که وزارت نفت باید به شرکتهای دانش بنیان برای خرید تحقیقات آنها تضمین بدهد،گفت: معاونت علمی رئیس جمهوری حاضر است به  شرکتهای دانش بنیان تسهیلاتی را از محل صندوق نوآوری ارائه دهد.

ستاری با بیان این که عزم جدی در دولت برای اصلاح فرهنگ در زمینه شرکتهای دانش بنیان وجوددارد،افزود: بزرگترین چالش در خصوص شرکتهای دانش بنیان پول نیست بلکه بازار است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به این که پژوهش محل درآمد است نه محل هزینه کردن،افزود: دانش دو تکه است. نخست علومی است که در مغز دانش است که دولت باید برای آن هزینه کند و دوم تجاری سازی دانش است که باید صددرصد توسط  بخش خصوصی تامین مالی شود.

 وی از حمایت نشدن شرکتهای دانش بنیان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سهم بودجه پژوهشی از کل بودجه کشور تنها 3 درصد است .

ستاری همچنین از نحوه تعامل استادان دانشگاه با صنعت نفت انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر تنها 10  درصد استادان دانشگاههای معتبر نفت با صنعتگران ارتباط دارند.

وی افزود: متاسفانه به بسیاری از استادان دانشگاهها به دلیل ارتباط با صنعت تهمت می زنند که درست نیست.

کد خبر 216968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =