ایران برای افزایش توان صادرات نفت هیچ محدودیتی نمی پذیرد

شانا _ گروه نفت: وزیر نفت گفت: ایران هیچ توافقی در مورد میزان صادرات نفت در ژنو نداشته و ما هیچ محدودیتی را برای صادرات نفت خود که از جایی دیگر دیکته شود، نمی پذیریم.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز پنجشنبه (18 اردیبهشت) در حاشیه بازدید از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز، پالایش و پتروشیمی درباره متوسط صادرات نفت خام ایران براساس توافق ایران و 5+1 افزود: ایران هیچ عدد و رقمی را در زمینه میزان صادرات نفت خام که از جایی دیگری دیکته شود نمی پذیرد، بنابراین میزان صادرات نفت را خود ما تعیین می کنیم و با حداکثر توان هم صادر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: میزان صادرات نفت ایران همان مقداری است که هم اکنون در بازار نفت عرضه می شود.

زنگنه درباره اجلاس آتی کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خردادماه گفت: در این نشست اعضا دستور کار همیشگی خود را بررسی خواهند کرد.

وی درباره مذاکرات ایران و ترکیه در مورد میزان و قیمت گاز صادراتی گفت: این مسائل هم اکنون در فرایند دادرسی به سر می برد و تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

وزارت نفت به دنبال خرید اموال زنجانی نیست

 وزیر نفت در پاسخ به این سوال که گفته می شود بابک زنجانی با کاغذبازی ارزش اموالش را به صورت غیرواقعی افزایش داده و آن را برای تسویه بدهی اش به وزارت نفت معرفی کرده است، گفت: هم اکنون این بحث که اموال با قیمت غیرواقعی برای فروش به وزارت نفت واگذار شود مطرح نیست زیرا وزارت نفت به دنبال خرید اموال آقای زنجانی نیست.

زنگنه ادامه داد: وزارت نفت با همکاری دولت تمهیداتی اندیشیده که اموال بابک زنجانی با حداکثر قیمت فروخته شود و پول آن به خزانه دولت واریز شود.

وزیر نفت در مورد قیمت کنونی نفت خام گفت: به نظرم قیمت فعلی نفت مناسب است.

زنگنه درباره پیشنهاد شرکت گازپروم روسیه مبنی بر توسعه میدان آذر و چنگوله گفت: هر وقت این پیشنهاد به صورت رسمی به وزارت نفت ارسال شد آن را بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار وال استریت ژورنال در باره صادرات نفت ایران گفت:هم اکنون تلاش می کنیم صادرات مان را افزایش دهیم.

تلاش برای تولید گاز از 4 فاز پارس جنوبی

وزیر نفت با بیان این که تلاش می کنیم در بخش گاز حداقل تا زمستان 4 فاز پارس جنوبی را به تولید برسانیم، گفت: در بخش نفت نیز امسال توسعه میدانهای غرب کارون کلید خواهد خورد و برای تولید 400 هزار بشکه نفت خام در این منطقه تلاش خواهیم کرد.

زنگنه در پاسخ به تاخیرهای قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه های پارس جنوبی و این که آیا وزارت نفت قصد دارد بعضی از این قراردادها را لغو کند یا خیر، گفت: ما روابط خوبی با قرارگاه خاتم الانبیا داریم و به همکاری با پیمانکارهایمان متعهد هستیم و تلاش می کنیم روند توسعه پروژه ها تسریع یابد.

وزیر نفت در مورد آخرین وضعیت توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: تاکنون با هیچ شرکت داخلی یا خارجی برای توسعه این فاز مذاکره نکرده ایم و هنوز هیچ تصمیمی در مورد این فاز گرفته نشده است.

نیاز به سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری برای افزایش تولید نفت

زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه آرگوس گفت: برای تکمیل فازهای پارس جنوبی و تحقق ظرفیت تولید 5 میلیون و 700 هزار بشکه ای تولید نفت خام نزدیک به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.

وزیر نفت اظهار کرد: امسال استقبال از نوزدهمین نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی مطلوب بود و از نظر تعداد و سطح شرکت ها حضور خوبی را شاهد بودیم.

بیژن زنگنه افزود: افزایش حضور شرکتها نشان دهنده آن است که تغیرات مهمی در کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با تکیه بر مدیریت جهادی و عزم ملی از سوی مقام معظم رهبری به دنبال سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و زمینه برای بهبود فضای کسب و کار به وجود آمده است.

وی افزود: در بخش بهینه سازی امسال به شهرداریها برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی و به صنایع خودرو سازی برای تولید خودروهای مناسب برای حمل و نقل عمومی کمک خواهیم کرد.

زنگنه ادامه داد: تلاش داریم تا تحریم های ظالمانه را کمتر کنیم و با دیپلماسی انرژی اهداف توسعه صنعت نفت را محقق کنیم.

کد خبر 216979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =