۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
  • کد خبر: 216989
سوددهی بالای سرمایه گذاری در صنعت ال ان جی

شانا_ گروه نفت: مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت ال ان جی وجود دارد و بازگشت سرمایه خوبی در انتظار سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار شانا، شهاب الدین متاجی، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه) در پایان همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت نفت ایران به جمع بندی مباحث مطرح شده در این همایش پرداخت و گفت: مبحث اول در این همایش، توضیح در باره مزیتهای توسعه صنعت ال ان جی در ایران بود که بر مبنای آن، این سوخت می تواند جایگزین سوختهای گران قیمتی مانند نفت سفید و ... باشد و یا حتی استفاده از سوخت در مناطق دورافتاده را آسان کند.

وی یادآور شد: امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد و بازگشت سرمایه خوبی در انتظار سرمایه گذاران راغب برای اجرای این طرح است.

متاجی در باره احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه در سیراف اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، هشت پالایشگاه با ظرفیت ٦٠ هزار بشکه با کمک سرمایه گذاران ساخته می شود.

وی افزود: سرمایه گذاران می توانند در این زمینه در حجم بالا سرمایه گذاری کنند و مطمئن باشند که بازگشت سرمایه خوبی در انتظار آنان است.

متاجی ادامه داد: مردم نیز می توانند از طریق بورس در این طرح مشارکت کنند و از حمایت وزارت نفت برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، دیگر مبحث مطرح شده در این همایش، ارائه مطلب در زمینه پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی بود که اجرای این پروژه ها، علاوه بر اشتغالزایی، با حداقل سرمایه نیز اجرایی می شود و از این رو امکان مشارکت تمام مردم در این طرح وجود دارد.

متاجی یادآور شد: این پروژه ها از نظر فنی بسیار متنوع هستند، در صنایع کوچک و منازل مسکونی نیز قابلیت اجرا دارند و خیلی زود به نتیجه می رسند.

همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری صنعت نفت ایران، صبح امروز (18 اردیبهشت ماه) با حضور کارشناسان داخلی و خارجی صنعت نفت در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

کد خبر 216989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =