خلاصه اخبار عصر روز سوم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در سومین روز برپایی همچنان شاهد استقبال کم نظیر فعالان صنعت نفت از دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه بود.

به گزارش شانا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به عنوان بزرگترین نمایشگاه حوزه صنعت نفت خاورمیانه با شعار "گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی" از صبح روز سه شنبه ١٦ اردیبهشت ماه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی سفیران کشورها و نمایندگان رسانه های خارجی آغاز به کار کرد.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت با حضور ٣٣ کشور و ٦٠٠ شرکت خارجی و ١٢٠٠ شرکت داخلی به مدت ٤ روز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.
خلاصه اهم اخبار عصر روز سوم برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به این شرح است:

وزیر نفت: ایران برای افزایش توان صادرات نفت هیچ محدودیتی نمی پذیرد
بیژن زنگنه درباره متوسط صادرات نفت خام ایران براساس توافق ایران و ٥+١ گفت: ایران هیچ عدد و رقمی را در زمینه میزان صادرات نفت خام که از جایی دیگری دیکته شود نمی پذیرد، بنابراین میزان صادرات نفت را خود ما تعیین می کنیم و با حداکثر توان هم صادر خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار وال استریت ژورنال در باره صادرات نفت ایران گفت:هم اکنون تلاش می کنیم صادراتمان را افزایش دهیم.
زنگنه در پاسخ به تاخیرهای قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه های پارس جنوبی و این که آیا وزارت نفت قصد دارد بعضی از این قراردادها را لغو کند یا خیر، گفت: ما روابط خوبی با قرارگاه خاتم الانبیا داریم و به همکاری با پیمانکارهایمان متعهد هستیم و تلاش می کنیم روند توسعه پروژه ها تسریع یابد.
زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه آرگوس گفت: برای تکمیل فازهای پارس جنوبی و تحقق ظرفیت تولید ٥ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه ای تولید نفت خام نزدیک به ٥٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.
بیژن زنگنه افزود: افزایش حضور شرکتها در نمایشگاه نوزدهم صنعت نفت نشان دهنده آن است که تغیرات مهمی در کشور در حال انجام است.

عضو کمیسیون انرژی: مجلس از راه اندازی موزه ملی نفت حمایت می کند
حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی، با استقبال از راه اندازی موزه صنعت نفت و حمایت مجلس از این اقدام وزارت نفت، تصریح کرد: اگر امروز صنعت نفت ایران می خواهد حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد قطعا می توان از موزه نفت که تجربیات این صنعت را بیان می کند، استفاده کند..

پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان جنگلها و مراتع کشور تفاهمنامه امضا کردند
پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، با هدف دستیابی به دانش تهیه و تولید سوختهای پاک تجدیدپذیر، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

عملیات تزریق گاز به دومین مخزن ذخیره سازی کشور انجام شد
حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت گفت: ظهر امروز یک میلیون مترمکعب به دو حلقه چاه مخزن ذخیره سازی شوریجه تزریق و این میزان به ٤ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.
وی افزود: تزریق گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه روزانه به ١٠ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

یک شرکت آلمانی: ایران از لحاظ نیروی متخصص و دانش فنی کمبودی ندارد
نماینده انحصاری شرکت ام ای او آلمان، تنها مشکل ایران را کمبود ماشین آلات و تجهیزات تخصصی در حوزه نفت و گاز دانست و تصریح کرد: ایران هم نیروی متخصص و هم دانش تولید لازم را درهمه حوزه ها دارد.
حمید علی پور، نماینده انحصاری شرکت ام ای او (MEO Gmbh) آلمان و مدیر عامل شرکت هیربدان صنعت تاژ، علی پور با جذاب دانستن بازار ایران برای سرمایه گذاری گفت: تمام شرکتهای خارجی که ما با آنها همکاری می کنیم، مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستند، از این رو تحریم مانعی برای آنهاست.

تفاهمنامه تامین ١٠٠٠ دستگاه تجهیزات سی ان جی امضا شد
تفاهمنامه یکهزار میلیارد تومانی تامین یکهزار دستگاه تجهیزات سی ان جی امروز با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش امضا شد.
در این تفاهمنامه که منصور ریاحی مدیرطرحهای سی ان جی شرکت ملی پخش و محمد معظم مدیرعامل شرکت فناوران سپاهان به نمایندگی از کنسرسیوم یاد شده امضا کنندگانان آن بودند، کنسرسیوم سازندگان داخلی تجهیزات سی ان جی متعهد به تامین ساخت یکهزار دستگاه تجهیزات شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ایران خانه امن سرمایه گذاران است
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، امروز در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اعلام کرد: زمینه برای سرمایه گذاران خارجی در ایران مهیاست زیرا کشورمان خانه امن سرمایه گذاران است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: نمایشگاه نوزدهم پیام دیپلماسی انرژی را ایران به گوش جهانیان رساند
روح الله بیگی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به استقبال شرکتهای خارجی از نمایشگاه نوزدهم، تصریح کرد: حضور بیش از ٣٣ کشور در این نمایشگاه، با زبان بی زبانی، رساندن پیام توسعه دیپلماسی و تقویت تولید داخلی در صنعت نفت است.
بیگی نمایشگاه نوزدهم نفت را فرصت مناسبی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تشویق سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: می توانیم از این فرصت به نحو شایسته ای بهره ببریم.

شرکت چینی: نمایشگاه نوزدهم تبلور بازگشت خوشبینی به صنعت نفت ایران است
مدیر شرکت چینی کوفلو، اعلام کرد: خوشبینی به آینده صنعت نفت سبب شده است که بسیاری از شرکتهای اروپایی که پیش از این در نمایشگاه نفت ایران حاضر نمی شدند، امسال با انگیزه بالا در این نمایشگاه حاضر باشند.

فرصتهای سرمایه گذاری در پروژه های بهینه سازی مصرف سوخت تشریح شد
نصرت الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ، در همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری صنعت نفت ایران با بیان اینکه معمولا قراردادهای صنعت نفت، نیازمند چند صد میلیارد دلار سرمایه گذاری است، ادامه داد: این درحالی ست که پروژه های بهینه سازی با ارقام کوچک شروع می شود و نهایتا میزان سرمایه گذاری در آن از چند ١٠ میلیارد دلار تجاوز نمی کند.

شرکت سوییسی: تعامل با ایرانی ها برای شرکتهای بین المللی آسان تر است
فلاویو ریکوتی نماینده شرکت سوییسی پارکول اعلام کرد: تحول در سیاست ایران سبب شده است که بسیاری از نگرانی ها درباره ادامه همکاری با ایران از میان برود و شرکتهای اروپایی برای حضور در ایران تمایل پیدا کنند.
ریکوتی گفت: اکنون زمانی مناسب برای از سر گیری فعالیتها در ایران است زیرا باور داریم که در چند ماه آینده، شرایط بسیار بهتر می شوند.

آمادگی یک شرکت داخلی برای تعمیر اساسی پمپهای درون چاهی
مسعود تجریشی مدیرعامل شرکت پتکو در میزگرد تخصصی ساخت داخل، چالشها و راهکارها که با حضور جمع کثیری از پیمانکاران و سازندگان فعال در سطح شرکت مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، با اشاره به آغاز کار طراحی و ساخت پمپ های درون چاهی مدل BB٣ در شرکت پتکو گفت: این شرکت آمادگی دارد بدون دریافت دستمزد همه پمپهای دورن چاهی شرکت مناطق نفتخیز جنوب را تعمیر و بازسازی کند.

هدفگذاری برای داخلی سازی ٣ هزار نوع کالا در خطوط لوله و مخابرات نفت
پرویز صالح وند رئیس مهندسی توسعه ساخت و منابع کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه برای داخلی سازی ٣ هزار قلم کالای مورد نیاز در صنعت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هدفگذاری شده است.

شرکت کره ای دی اچ پی انجینیرینگ: شرکتهای خارجی برای دوران اوج صنعت نفت ایران لحظه شماری می کنند
نماینده یک شرکت کره ای در نمایشگاه نفت ایران اعلام کرد که از هم اکنون خود را برای بازگشت دوران اوج صنعت نفت ایران آماده می کند.
جین-هو پارک، معاون رئیس شرکت کره ای دی اچ پی انجینیرینگ اعلام کرد که تحول در رویکرد بین المللی و مدیریت صنعت نفت ایران سبب شده است این شرکت برای گسترش فعالیت های خود در این کشور مصمم شود.

شرکت هلندی: سرمایه گذاران خارجی منتظر لغو تحریمهای ایران هستند
مدیر فروش شرکت هلندی دیپ بلو، با اشاره به اهمیت نمایشگاه نفت و گاز ایران گفت: پس از رفع تحریمها این شرکت قصد دارد در ایران کارخانه ای تاسیس کند.
گرهارد کلایومازر، مدیر فروش شرکت هلندی دیپ بلو (Deep Blue) عمده ترین تفاوت نمایشگاه نوزدهم نفت را با دوره های گذشته، افزایش حضور شرکتهای اروپایی، با تعلیق نسبی تحریمها، دانست.

حفاری شمال به سازندگان داخلی سفارش ساخت دکل می دهد
خادمی مدیر عامل شرکت حفاری شمال با اشاره به این که هم اکنون بسیاری از تجهیزات به کار رفته در دکلهای ساخته شده در ایران از کشورهای چین و هند تامین و از استانداردهای لازم دور است، گفت: درصورتی که سازندگان داخلی بتوانند دکلی با استانداردهای بین المللی در کشور بسازند شرکت حفاری شمال به طور حتم سفارش خرید به این سازندگان خواهد داد.

شرکت اتریشی هافی: فرصتهای مطلوبی برای گسترش فعالیتها در بازار نفت و گاز ایران وجود دارد
نماینده شرکت اتریشی هافی فرصتهای موجود در بازار نفت و گاز ایران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما خواهان گسترش فعالیتهای خود در این بازار هستیم.
گرهارد چبیر، مدیر تولید شرکت هافی در ادامه با بیان این که تاکنون همکاری مطلوبی میان ما و طرف ایرانی وجود داشته است، گفت: فکر می کنم فرصتهای مطلوبی در آینده برای همکاری بیشتر فراهم شود و من نسبت به آینده خوشبین هستم.

عضو هیات مدیره انجمن اپک: قوای کشور ذهنیت خود را نسبت به سازندگان داخلی تغییر دهند
قوای سه گانه کشور باید ذهنیت خود را نسبت به سازندگان داخلی تغییر داده و بسترهای لازم را برای کارآفرینی بخش خصوصی ایجاد کنند.
محمدرضا طبیب زاده ،عضو هیات مدیره انجمن اپک (شرکتهای مهندسی و پیمانکار صنعت نفت ،گاز و پتروشیمی) در نشست هم اندیشی سازندگان و پیمانکاران داخلی با بیان این مطلب گفت: تجربه سالیان متمادی نشان داده است واگذاری کارها به بخش دولتی نه تنها موجب رفاه و شادی نمی شود بلکه باعث نابهنجاری فراوان می شود.

نمایشگاه نوزدهم نشانه اشتیاق خارجیها برای فعالیت در ایران است
نوید خاصه باف، معاون بازرگانی شرکت نفت پارس گفت‌:حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه صنعت نفت بسیار چشمگیر است که این نشان دهنده اشتیاق کشورهای دیگر برای همکاری با صنایع نفت و گاز ایران است.

مقدم: وابستگی اقتصاد به نفت شرایط تحول صنعت نفت را سخت کرده است
وابستگی اقتصاد کلان کشور به درآمدهای حاصل از تولید نفت، گاز و محصولات اولیه خام و انرژی ارزان و یارانه ای، شرایط تغییر را برای صنعت نفت سخت کرده است.
محمد رضا مقدم،معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت در نشست توسعه صنعت نفت ایران با محوریت پژوهش،فناوری و نوآوری از تدوین بسته سیاسی در عرصه فعالیتهای پژوهشی ظرف مدت یک ماه خبر داد و افزود:این بسته سیاسی قطعا تحولات مهمی را در عرصه فعالیتهای پژوهشی و فناوری صنعت نفت رقم خواهد زد و فرصت استثنایی را برای توسعه و گسترش فعالیتهای فناورانه فراهم خواهد آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه: سرمایه گذاری در صنعت نفت برد کامل است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نمایشگاه نفت گفت: اگر فقط در نفت و گاز سرمایه گذاری می‌کردیم برنده بودیم.
هادی قوامی، افزود: نمایشگاه محمل مناسبی برای ارتباط تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت خدمات و کالاست. در نمایشگاه بازدید کنندگان با ظرفیتهای جدید در بخش فناوری آشنا می‌شوند.

شرکت ایتالیایی ایمسا: بازار نفت ایران سرآغاز سرمایه گذاریهای امسال ایتالیاییها
دنیل گانزتی، مدیر فروش ایمسا گفت: دلیل حضور ما در نمایشگاه امسال اعلام آمادگی همکاری با طرفهای ایرانی است.
این مدیر ایتالیایی اعلام کرد که شرکت ایمسا تصمیم گرفته است سرمایه گذاری های امسال خود را از ایران آغاز کند زیرا امیدواریم تحریم ها رفع شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر: تفسیر داده های لرزه نگاری مناطق مرزی گلستان رو به پایان است
عملیات برداشت و پردازش داده های لرزه نگاری مناطق مرزی استان گلستان با کشور ترکمنستان پایان یافته است و تفسیر این داده ها نیز طی روزهای آینده به پایان می رسد.
علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر با بیان این مطلب افزود: تفسیر داده ها بر اساس اطلاعات زمین شناسی، حوزه های رسوبی و دیگر اطلاعات توسط کارشناسان شرکت نفت خزر در حال انجام است.

شرکت کره ای کی دابلیو ام: شرکتهای کره ای همچنان به بازار ایران اعتماد دارند
آریا ناصری، مدیر دفتر شرکت کره ای کی دابلیو ام در تهران مدیر دفتر تهران شرکت کره ای کی دابلیو ام، با ابراز خرسندی از استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه نفت امسال گفت: کره جنوبی پس از گذر از سالهای سخت ایران و ماندن در کنار کشور، امسال ایران را هدف بازارهای خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: حضور گسترده شرکتهای خارجی در نمایشگاه امسال نشانه ای از تقویت اعتماد آنها به بازار ایران است.

ایتالیاییها روی جذاب بودن بازار نفت ایران شرط بستند
فابیو کاسیراگی، مدیرعامل اف سی یی (FCE GROUP )، برگزارکننده کنفرانس ها ونمایشگاه های بین المللی ایتالیا در گفتگو با خبرنگار شانا درباره حضور شرکتهای ایتالیایی در نمایشگاه نوزدهم نفت ایران گفت: با شرکت های ایتالیایی درباره حضور در بازار نفت ایران شرط بندی کرده ام و تاکنون برنده ٨٠ درصد از این شرط بندی شده ام و در این باره مثبت بین هستم.

شرکت هندی نیوتک: ایران بازار بسیار خوبی برای محصولات شرکت نیوتک است
بوروت روپونی، مدیر عامل شرکت هندی نیوتک گفت: شرکت نیوتک که در حوزه تولید شیر آلات صنعتی و اتوماتیک فعالیت می کند، با هدف همکاری و استفاده از ظرفیتهای بازار ایران، در نمایشگاه بین المللی نفت شرکت کرده است.
وی درباره ی تحریمها علیه ایران و تاثیر آن بر روابط تجاری با تهران گفت: ما مدت کوتاهی است که وارد بازار ایران شده ایم اما در همین مدت کوتاه نیز شاهد مشکلات بسیاری در زمینه مسائل مالی و پرداخت بوده ایم.

بنزین در ٣ کلانشهر کشور با استاندارد یورو ٤ توزیع می شود
عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون سه شهر کشور از سوخت کاملا پاک بهره می برند، اضافه کرد: بنزن موجود در بنزین این کلانشهرها ٧,٨ درهم درصد (زیر ١ درصد)، گوگرد آن ٣٠ هزارم درصد و اکتان آن ٩١ و کاملا مطابق با استاندارد یورو ٤ است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: سهم وزارت نفت در بودجه ۹۴ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت از نظر کیفی و کمی ارتقا یافته است.
علی مروی، با اشاره به شرایط ایجاد شده در فضای بین المللی برای کشورمان اعلام کرد: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده (۱۳۹۴) سهم وزارت نفت از رقم ۱۴ و نیم درصد تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری: آموزش مدیران، مصونیت صنعت نفت را به همراه دارد
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: در صورتی که مدیران صنعت نفت از آموزشهای لازم و سطح بالا در زمینه های مختلف بهره مند باشند، صنعت نفت از هرگونه آسیبی مصون می ماند و خدشه ای به آن وارد نمی شود.
الهام امین زاده، با بیان این مطلب افزود: آموزش آشنایی با حقوق قراردادهای نفتی، حقوق سرمایه گذاری و فنون مذاکره از جمله دوره هایی است که گذراندن آن برای مدیران صنعت نفت ضرورت دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: به دست آوردن بازار، دغدغه اصلی شرکتهای دانش بنیان
به دست آوردن بازار برای شرکتهای دانش بنیان یکی از دغدغه های اصلی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.
سورنا ستاری،معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این مطلب گفت: هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی ما در معاونت علمی به دست آوردن بازار برای شرکتهای دانش بنیان است.
وی از حمایت نشدن شرکتهای دانش بنیان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سهم بودجه پژوهشی از کل بودجه کشور تنها ٣ درصد است .

همکاری احتمالی با شرکتهای خارجی در توسعه پالایشگاه آبادان
مذاکرات ابتدایی و بررسی زمینه‌های همکاریِ میان برخی شرکتهای معتبر خارجی و مسئولان شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران موضوع مذاکرات دیدار نمایندگان دو شرکت در روز دوم نمایشگاه بود.
رشید سیدیان رییس کمیتۀ فنی بازرگانی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت پس از دیدار با یک گروه خارجی گفت: طراحی و اجرای واحد تولید هیدروژن و PSA واحدهای پالایشگاهی از جمله طرح ساخت پالایشگاه جدید آبادان ممکن است با همکاری و تعامل برخی شرکتهای معتبر خارجی انجام شود.

حمایت وزارت نفت از تاسیس پالایشگاههای میعانات گازی
شهاب الدین متاجی، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که مهندس زنگنه شخصا برای تاسیس پالایشگاههای میعانات گازی ورود کرده است، تصریح کرد: آقای وزیر تا پایان راه اندازی تاسیسات میعانات گازی بر این امر نظارت دارد، بنابراین سرمایه گذاران مطمئن باشند که از حمایت نظام و شخص وزیر نفت در این بخش برخوردار هستند.
متاجی با اشاره به طرح وزارت نفت مبنی بر احداث ٨ پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه در سیراف، تصریح کرد: براساس این طرح ٨ پالایشگاه با ظرفیت ٦٠ هزار بشکه با کمک سرمایه گذاران ساخته می شود.

قرارداد تولید بخاری گازسوز با رده انرژی «بی» کلید خورد
قرارداد اعطای مجوز به تولید اختراع بخاری های گازسوز با رده انرژی بی با طراحی مخترعان داخلی، امضا شد.
دکتر بهادر عبداللهی مبدع این طرح، در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردها و طرحهای پژوهشی شرکت ملی گاز ایران گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس از یک طرف و شرکت ملی گاز ایران و یک شرکت تولید کننده وسایل گازسوز داخلی از طرف دیگر، طرف های این قرارداد را تشکیل می دهند.

نماینده یک شرکت انگلیسی: افزایش امیدواری ها نسبت به بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت
مدیر فروش منطقه ای یک شرکت انگلیسی نمایشگاه نفت تهران را زمینه گسترش فعالیت شرکتهای خارجی در ایران دانست و نسبت به آغاز دوباره روابط تجاری ایران با شرکتهای بین المللی ابراز امیدواری کرد.
دریک ردهد مدیر فروش منطقه ای شرکت انگلیسی بروکزبانک افزود: با توجه به تحولات اخیر سیاسی این احساس وجود دارد که مسائل مربوط به ایران در حال تغییر است و به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم از فرصت نمایشگاه نفت تهران استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه: نوسازی پالایشگاههای کشور به نفع اقتصاد و محیط زیست است
قاسم عزیزی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همه پالایشگاههای کشور باید نوسازی شود، از منظر بودجه مشکل نداریم.
این نماینده مجلس در بیان ضرورت نوسازی و تجهیز پالایشگاههای کشور، ایجاد ارزش افزوده، حفظ محیط زیست و ارزش اقتصادی بالا فرآوردهای انتهای زنجیرهٔ تولید را مزیتهای تجهیز پالایشگاههای کشور به تکنولوژی روزآمد دانست.

دستور وزیر نفت: بسته سیاستی حوزه پژوهش تدوین می شود
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در مراسم رونمایی از دستاوردها و طرحهای پژوهشی شرکت ملی گاز ایران گفت: تدوین بسته های سیاستی حوزه پژوهش بسته، سیاست کاری پیش رو در صنعت نفت را ترسیم خواهد کرد.
مقدم اظهار کرد: سیاست ها و اظهار نظر وزیر نفت بیانگر ایجاد افق جدید در حوزه پژوهش و فناوری است که با این نگرش، بهره وری در وزارت نفت افزایش می یابد.

بهره گیری از فناوری جدید برای ساخت تجهیزات حفاری چاهها
احمد فاطمی مدیرعامل شرکت حفار چاه جنوب اظهار کرد: شرکتهای ایرانی به دانش فنی ساخت انواع تجهیزات حفاری دست یافته اند و آمادگی دارند تا نیازهای شرکتهای حفاری را برطرف کنند.

چینیها ٤ طرح پتروشیمی را تامین اعتبار کردند
عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: اعتبار احداث چهار طرح توسعه پتروشیمی به شکل فاینانس از سوی چین تامین شده است که این تامین اعتبار، در حال بررسی از سوی بانک مرکزی برای باز شدن ال سی است و به زودی مراحل پرداخت آن انجام خواهد شد.

امضای تفاهمنامه مشترک میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
تفاهمنامه همکاری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ١١ حوزه میان حمید بورد، مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب و حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.
این تفامنامه در حوزه بازیافت گاز مایع، کاهش دود فلر، رفع نواقص مربوط به بهره برداری از چاه های نفت، تصفیه پسابهای نفتی، ... امضا شد.

تکمیل طرحهای نیمه تمام شرکت پخش با ٢٧٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری
حیدر شمسی مدیر مهندسی طرح های شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: تا پایان امسال طرح های نیمه تمام در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به ارزش ٢٧٠ میلیارد تومان تکمیل می شود.

نخستین حضور نمایشگاهی جی یی سی اف در تهران
به گفته یک تحلیلگر مجمع کشورهای صادر کننده گاز، این مجمع نخستین حضور خود در نمایشگاه بین المللی نفت کشورهای عضو و سرتاسر جهان را با نمایشگاه نوزدهم نفت ایران آغاز کرده است.

یکی از مسئولان دبیرخانه اوپک: حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه امسال چشم افساست
نماینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اشاره به این که اوپک گفت: ما از حضور در این نمایشگاه خرسندیم، نمایشگاه امسال در مقایسه با سالهای پیش، مخاطب بیشتری جذب کرده است.
این نماینده اوپک همچنین گفت: شرایط کنونی برای ایران و شرکتهای خارجی شرایط برد ـ برد است.

٣٥ هزار متر مکعب ازت به تولیدات پالایشگاه شازند افزوده می شود
با اجرا و بهره برداری از واحد ازت پالایشگاه شازند، ٣٥ هزار متر مکعب ازت مایع به تولید این شرکت افزوده خواهد شد.
علی شیرازی زاده مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند افزود: این طرح که قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد، هم اکنون در مرحله زیرسازی و ساخت تجهیزات قرار دارد.

شرکت اوکراینی زوریا: امیدوارم خدشه ای به رویکرد جدید دولت ایران وارد نشود
محمد مهندسی، نماینده شرکت اوکراینی زوریا (Zorya) و مدیر عامل شرکت پارس کار، گفت: وی ادامه داد: رویکرد جدید دولت باعث شده است هم تولید کنندگان داخلی جرات سرمایه گذاری مجدد در صنایع پیدا کنند و هم شرکتهای خارجی بتوانند با ایران وارد معاملات تجاری شوند.

همراهی نمایندگان مجلس برای شتاب دادن به طرحهای توسعه صنعت نفت
شجاع الدین بازرگانی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت گفت: استقبال سه کمیسیون تخصصی مجلس در دو روز نخست نمایشگاه بیانگر مشارکت مجلس و وزارت نفت در امور مربوطه است.

سوددهی بالای سرمایه گذاری در صنعت ال ان جی
شهاب الدین متاجی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ، در پایان همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت نفت ایران گفت: مبحث اول در این همایش، توضیح در باره مزیتهای توسعه صنعت ال ان جی در ایران بود که بر مبنای آن، این سوخت می تواند جایگزین سوختهای گران قیمتی مانند نفت سفید و ... باشد و یا حتی استفاده از سوخت در مناطق دورافتاده را آسان کند.
وی یادآور شد: امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد و بازگشت سرمایه خوبی در انتظار سرمایه گذاران راغب برای اجرای این طرح است.

کد خبر 217015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =