اولویت در توسعه فاز 11، اتکا به توان داخلی است

شانا_ گروه نفت: معاون وزیر نفت با بیان اینکه هنوز در زمینه نحوه توسعه فاز 11 پارس جنوبی، تصمیم گرفته نشده است، گفت: اولویت در توسعه این فاز، اتکا بر توان داخلی است.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی امروز (19 اردیبهشت) در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: 27 فاز پارس جنوبی که در مورد چگونگی توسعه آنها تصمیم گیری شده است، تا پایان سال 95 با بیش از 95 درصد پیشرفت به خواهند رسید.

وی تصریح کرد: سال 96، همه فازهای پارس جنوبی صد در صد تکمیل خواهد شد.

جوادی با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای افزایش 80  تا 100 میلیون متر مکعبی ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی در سال جاری گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، حداقل 50 میلیون مترمکعب گاز از فاز 12، 38 تا 40 میلیون مترمکعب گاز از فازهای 15 و 16 و 10 میلیون مترمکعب گاز نیز از فاز 18 به ظرفیت تولید گاز در سال جاری افزوده می شود.

تامین کشتی FPSO برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در سال جاری

معاون وزیر نفت در ادامه در باره توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: برداشت بیشتر طرف مقابل از میدانهای مشترک، در حکم برداشت از خاک ماست، از این رو جلوگیری از این روند ضرورت دارد.

جوادی، مهم ترین مباحث مطرح در لایه نفتی را در زمینه بکارگیری روش برداشت، انتقال و تفکیک اعلام و تصریح کرد: امیدواریم سفارش خرید و ساخت کشتی شناور بهره بردار (FPSO) برای این لایه نفتی تا یک ماه و نیم آینده انجام و تا پایان امسال تحویل داده شود.

آزادگان جنوبی با توان داخلی توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدانهای غرب کارون عنوان کرد: تنها در آزادگان جنوبی، تغییر رویه داده ایم و توسعه بقیه میدانهای غرب کارون با تلاش در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی طرح توسعه میدان آزادگات شمالی ادامه داد: میدان مشترک آزادگان جنوبی قطعا با توان داخلی توسعه می یابد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (19 اردیبهشت ماه) از برخی سالن های نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید و از نزدیک با سازندگان و تامین کنندگان کالاها و تجهیزات که در نمایشگاه حاضر بودند، دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 217106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =