قطر برای احیای یک میدان نفتی قدیمی 11 میلیارد دلار هزینه می کند

شانا _ گروه بین الملل: قطر در نظر دارد با سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری، استخراج نفت از میدان فراساحلی بوالهنین را تا سال 2020 به روزانه 90 هزار بشکه برساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت دولتی قطر پترولیوم روز جمعه (19 اریبهشت ماه) اعلام کرد که 40 میلیارد ریال قطری معادل 11 میلیارد دلار برای توسعه دوباره میدان نفتی فراساحلی بوالهنین با هدف افزایش عمر و تولید این میدان هزینه می کند.

این میدان که در سواحل شرقی قطر واقع شده است هم اکنون حدود 40 هزار بشکه نفت خام در روز تولید می کند و قطر پترولیوم امید دارد که با دو برابر کردن مقدار تولید تا سال 2020 این رقم را به روزانه 90 هزار بشکه برساند.

در بیانیه این شرکت آمده است: این سرمایه گذاری عظیم نمایانگر گستردگی این طرح است که شامل تاسیسات تولید مرکزی فراساحلی و یک تاسیسات فراوری گاز مایع خشکی در مساجید می شود. برای این طرح نیاز به عملیات وسیع حفر 120حلقه چاه جدید تا سال 2028 داریم.

این طرح شامل گسترش تاسیسات فراوری گاز متعلق به شرکت قطر پترولیوم در مساجید است که در صورت تکمیل امکان استخراج روزانه 900 میلیون متر مکعب گاز ترش را فراهم می آورد.

این گاز سپس وارد یک خط لوله زیردریایی 150 کیلومتری می شود تا به عنوان سوخت جت و خودرو استفاده شود. پس از آن گاز خشک از طریق همین خط لوله که در خلیج فارس واقع شده است برگردانده می شود تا مقدار برداشت از میدان را افزایش دهد.

شرکت فرانسوی توتال در سال های گذشته مشاور فنی قطر پترولیوم بوده است تا در برداشت بیشتر از میدان قدیمی بوالهنین که تولید در آن از سال 1972 آغاز شد، موفق باشد.

کد خبر 217136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =