مراکز جدید مبادله اطلاعات نفت و گاز ایجاد می شود

شانا _ گروه نفت: ساخت و تجهیز دو مرکز جدید مبادله مطالعات نفت و گاز در شهرهای تهران و شیراز به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، این موضوع در نشست هم اندیشی تأمین اعتبار و اجرای پروژه های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور مسئولان و کارشناسان مدیریتهای توسعه منابع انسانی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه ریزی تلفیقی و امور مالی شرکت ملی نفت ایران مطرح شد.

بر این اساس معاونت بررسی، امکانسنجی اقتصادی و مالی طرح های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: همسو با سیاستهای گسترش زیرساختهای مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و با توجه به تصمیمهای گرفته شده در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، ساخت و تجهیز دو مرکز جدید داده در شهرهای تهران و شیراز به تصویب رسیده است و احداث زیر ساختها، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری در سایر مراکز و تاسیسات درحال بررسی است.

در این نشست مقرر شده است مدیریتهای ذیربط در شرکت ملی نفت ایران با مجریان طرحهای یادشده به ویژه در حوزه تامین، تجهیز، تخصیص منابع مالی و اعتباری سرمایه ای، تصویب خواهی شورای اقتصاد، مبادله موافقتنامه طرح و ارائه خدمات فنی - تخصصی در بخش ساختمان، معماری و تاسیسات همکاری لازم انجام دهند.

توسعه سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی جدید و نیز پشتیبانی و راهبری سامانه های موجود و همکاری برای تجهیز مبادی اندازه گیری و طرح دیسپیچینگ نفت و گاز، سامانه برنامه ریزی منابع کسب و کار، سامانه مبادله اطلاعات بالادستی و گزارشها، سامانه بالادستی نفت و اتوماسیون اداری در دو بخش سخت افزار و نرم افزار در حوزه وظایف و مسئولیتهای مدیریت فن آوری اطلاعات قرار دارد.

در 6 دهه گذشته شرکت ملی نفت ایران همواره نقشی ممتاز و پیشرو در حوزه فن آوری اطلاعات، توسعه و راهبری سامانه های مکانیزه انفورماتیکی بر عهده داشته است.

کد خبر 217155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =