تولید نفت از میادین کارون روزانه 95 هزار بشکه افزایش یافت

شانا_ گروه نفت: تولید نفت از میدانهای شرکت نفت و گاز کارون سال گذشته همسو با برنامه های افزایش تولید، روزانه 95 هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز کارون در تشریح جزییات افزایش 95 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت در این شرکت گفت: 23 حلقه چاه در سال گذشته تعمیر که از محل تعمیر این چاه ها، روزانه 42.8 هزار بشکه نفت به تولید این شرکت افزوده شد.

به گفته وی سال گذشته با حفاری 13 حلقه چاه جدید روزانه 8.1 هزار بشکه نفت از میدانهای این شرکت استحصال شده است. 

محسن دهانزاده تصریح کرد: همچنین سال گذشته با انجام فعالیتهای فنی و تخصصی روی 70 حلقه چاه ترمیمی، 44.3 هزار بشکه نفت نیز از این محل به تولید نفت شرکت کارون افزوده شد. 

به گفته وی، انجام و نظارت بر 104 مورد عملیات تعمیر توسط دستگاه های لوله مغزی سیار و 75 مورد عملیات روی چاه ها با استفاده از دستگاه فرآورش سیار نفت از جمله اقدامهای ترمیمی انجام شده  برای دستیابی حداکثری به برنامه های افزایش تولید در شرکت نفت و گاز کارون بوده است.

بر پایه این گزارش، شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت تولیدی تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توان تولیدی بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز است. این شرکت از شمال به رامین (مسجد سلیمان)، از شمال شرقی به نفت سفید، از شمال غربی به شوش، از جنوب به آبادان و خرمشهر، از جنوب شرقی به شادگان، از جنوب غربی به سوسنگرد و از شرق به شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون محصور شده است. 

کد خبر 217165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =