پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از سازندگان داخلی به دولت ارائه شد

شانا_گروه نفت: پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران داخلی با تخصیص 10 درصد از منابع صندوق ذخیره ارزی به هیئت دولت ارائه شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به تأکید وزیر نفت بر حمایت از سازندگان و پیمانکاران ایرانی، گفت: به تازگی پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران داخلی با تخصیص 10 درصد از منابع صندوق ذخیره ارزی به هیئت دولت ارائه شده است.

سیدعماد حسینی به رویکرد وزارت نفت در دولت یازدهم و تأکید وزیر نفت بر حمایت کامل از صنعتگران داخلی، اشاره و تصریح کرد: مصمم هستیم با مجموعه فعالیت هایی که در اداره کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل انجام می شود، سیاستگذاری مناسب برای اجرایی شدن حمایت کامل از ساخت داخل در عمل و بیش از پیش انجام شود.

حسینی افزود: ساخت داخل، مقوله ای سهل و در عین حال، ممتنع است؛ چراکه از یکسو تمامی مسئولان و دست اندرکاران، همواره در صحبتها و برنامه های خود از ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی تاکید می کنند اما در عمل، شاهد چالشهای اساسی در این حوزه هستیم.

وی با بیان این که از جمله چالشهای اصلی در این زمینه، چندگانگی وندورلیستهای سازندگان و تأمین کنندکان کالا و خدمات در شرکتها و واحدهای مختلف تابعه صنعت نفت است، افزود: به دلیل این مشکلات، نمی توان برنامه ریزی مناسبی برای خریدهای داخلی و خارجی، خریدهای بزرگ و انبوه و تکراری انجام داد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: خوشبختانه با شناخت این گلوگاه، معاونت امور مهندسی وزارت نفت در حال تدوین فهرست جامعی از منابع به عنوان وندورلیست یکپارچه و واحد در تمامی صنعت نفت است.

وی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی کالا، مانند یک دستگاه مرکزی عمل می کند، افزود: بخشهای مختلف سامانه الکترونیکی کالا از مرحله تقاضا تا حمل و ترخیص کالا، تقاضاها را به صورت کاملا مکانیزه پردازش می کند.

حسینی افزود: نحوه انجام مناقصه ها با راه اندازی این سامانه، کاملا الکترونیک خواهد شد و بدون اینکه افراد در آن درگیر باشند، بر اساس امکانات نرم افزاری و انجام پردازشهای لازم، هماهنگی های لازم برای ترخیص و حمل و نقل تجهیزات نیز انجام می شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی با اشاره به این که خوشبختانه تمامی مسئولان ارشد صنعت نفت، در حمایت همه‌‌جانبه از شرکتهای داخلی مصمم هستند، افزود: معاونت امور مهندسی وزارت نفت نیز از همه امکانات، ابزار و قوانین موجود برای حمایت و ارائه مشوق‌‌هایی برای استفاده از توان داخلی در پروژه‌‌های صنعت نفت، استفاده خواهد کرد.


کد خبر 217182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =