62 درصد بنزین تولیدی کشور تا پایان سال یورو 4 می شود

شانا _ گروه پالایش و پخش: ظرفیت تولید بنزین پاک تا پایان امسال به 40 میلیون لیتر افزایش می یابد که در این صورت 62.5 درصد بنزین توزیعی کشور یورو 4 می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو یا خبرنگار شانا از افزایش ظرفیت تولید بنزین به 64 میلیون لیتر خبر داد و گفت: هم اکنون تولید بنزین به بیش از 60 میلیون لیتر در روز رسیده است که نسبت به یک سال گذشته از افزایش بی سابقه ای برخوردار بوده است.

عباس کاظمی با بیان این که امیدواریم ظرفیت تولید بنزین در سال جاری به 64 میلیون لیتر افزایش یابد، تاکید کرد: تولید کمی و کیفی مناسب بنزین و افزایش مصرف سی ان جی، باعث می شود واردات بنزین کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 20 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در کشور تولید می شود که در کلانشهرهای تهران، البرز، اراک و بخشی از استان قم، توزیع و به مصرف می رسد.

کاظمی با بیان این که تا پایان امسال 20 میلیون لیتر دیگر بنزین یورو 4 به تولید کشور افزوده می شود، ابراز کرد: در این صورت دو سوم بنزین مصرفی کشور با استاندارد یورو 4 خواهد بود که به میزان زیادی از آلایندگی هوا می کاهد.

او در این رابطه به تکمیل طرحهای بنزین سازی بندرعباس و اصفهان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی واحد بنزین سازی بندرعباس در اسفند ماه، 10 میلیون لیتر و با وارد مدار شدن کامل واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان در دی ماه امسال، 10 میلیون لیتر دیگر به بنزین با کیفیت کشور افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، هم اکنون میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 65 میلیون لیتر است که از این میزان 3.5 میلیون لیتر وارد و مقداری نیز از واحدهای پتروشیمی دریافت می شود که در حال محدود شدن است.

همچنین میزان ذخیره بنزین نیز در حد مطلوبی قرار دارد و این ذخیره به گفته عباس کاظمی به مرز 2 میلیارد لیتر رسیده است.

کد خبر 217234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =