ضرورت استفاده از تکنولوژیهای نوین در پروژه های ازدیاد برداشت

شانا_ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر نقش پژوهش در فرایند ازدیاد برداشت، گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین برای پیاده سازی پروژه های ازدیاد برداشت ضروری است.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی روز گذشته (20 اردیبهشت) از پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین پیشرفتهای پروژه تعیین روش مناسب ازدیاد برداشت از میدان نفت سنگین کوه موند، مطالعات آزمایشگاهی بررسی تاثیر تزریق گاز بر سنگ و سیال مخزن گاز میعانی سراجه در فرآیند ذخیره سازی گاز و مطالعه اثر تزریق نزدیک به امتزاجی دی اکسید کربن در تولید نفت به جا مانده قرار گرفت.

وی در گفتگو با خبرنگار شانا تصریح کرد: در حال حاضر دبی نفت هر یک از چاه های مناطق نفتخیز جنوب به طور متوسط از 20 هزار بشکه به 2 هزار بشکه کاهش یافته است و به این منظور، استفاده از تکنولوژی های نوین برای پیاده سازی پروژه های ازدیاد برداشت در این چاه ها ضروری است. 

 جوادی با اشاره به نقش بی بدیل فعالیتهای پژوهشی در افزایش ضریب برداشت از مخازن نفت و گاز  گفت: فعالیتهای پژوهشی با اقدامهای دانش بنیانی سروکار دارد که به واسطه این اقدامها و تولید دانش، بازدهی روشهای گذشته افزایش می یابد و یا راه های جدیدی پیش روی محققان گشوده می شود.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، پژوهشکده ازدیاد و برداشت از مخازن نفت و گاز کشور با گذشت 35 سال از تاسیس آن، تا کنون به عنوان تنها مرکز تحقیقاتی کشور به طور ویژه پژوهش های کاربردی ازدیاد برداشت از مخازن هیدروکربوری را انجام می دهد. این پژوهشکده در ساختار نظام جامع پژوهش و فناوری صنعت نفت به عنوان هاب کنسرسیوم دانشگاهی ازدیاد و برداشت، مسئولیت نظارت و کنترل کیفیت نتایج پژوهش های ازدیاد و برداشت را بر عهده دارد.

کد خبر 217237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =