مدیر عامل استات اویل سه چالش جهانی فراروی صنایع نفت و گاز را تشریح کرد

شانا- گروه بین الملل: مدیر عامل استات اویل توجه جدی تر به پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی تولید نفت و گاز را شرط بقای بلند مدت صنعت نفت و گاز می داند.

به گزارش نشریه اویل اند گس، هلگ لاند، مدیر عامل شرکت استات اویل روز سه شنبه هفته گذشته (16 اردیبهشت ماه) اظهار کرد که به باور وی اگر صنعت نفت و گاز جهانی انتظار بقا دارد، باید همزمان از نظر اقتصادی رقابتی تر، از نظر زیست محیطی امن تر و از نظر اجتماعی مسئول تر شود.

وی افزود: امروز اگر به مسائل فراروی این صنعت، به ویژه یافتن راههای جدید و با صرفه تر عرضه محصولات بنگرید، متوجه بزرگی و خطیر بودن این چالشها می شوید، این صنعت باید صنعتی رقابتی و یک منبع انرژی قابل اتکا باقی بماند.

مدیر عامل استات اویل گفت: جامعه به ویژه سیاستمداران باید میدان بازی همگنی را از سویی برای تولید نفت و گاز بیشتر و از سوی دیگر توجه به اثرات آب و هوایی و اجتماعی این کار بیابند.

لاند تصریح کرد که از این منظر استات اویل در چهار عرصه اصلی اقدامهایی را انجام داده است.

احیای دوباره فلات قاره نروژ که در 10 سال گذشته اکتشافهای بزرگی حتی در نواحی قدیمی آن انجام شده است، سازماندهی دوباره فعالیتهای استخراجی خود در بیش از 10 سال گذشته، مدرن سازی چشم انداز گاز طبیعی خود با حرکت به سوی قراردادهای گاز در برابر گاز  و احداث یک بنیان گازی محکم در آمریکا و اروپا از جمله این اقدامها به شمار می رود.

همچنین تداوم شکل دهی به کسب و کار نفت و گاز غیر متعارف خود به عنوان مبنایی برای عرضه دراز مدت خواهد بود.

به باور لاند طی 10 سالی که وی سکان هدایت استات اویل را در دست دارد، شرکتهای نفت و گاز به دلیل تمام سیاستهایی که باید با آنها روبرو شوند، به شکل فزاینده ای به موسسه های مدیریت ریسک تبدیل شده اند.

کد خبر 217305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =