دانش فنی تولید آمونیاک در کشور تجاری شد

شانا_گروه پتروشیمی: پژوهشگران ایرانی در صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان و تخصص خود سد تحریم را شکسته و برای نخستین بار به تجاری سازی دانش فنی فرایند تولید آمونیاک دست یافتند.

به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (دوشنبه، 22 اردیبهشت ماه) در آیین امضای قرارداد تجاری سازی دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک با اعطای لیسانس بومی واحد تولید آمونیاک با ظرفیت 2050 تن در روز توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت مهندسی و طراحی همپا انرژی به شرکت شیمیایی لاوان گفت: با امضای نخستین قرارداد تجاری‌سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک، امروز سد دسترسی به فناوری تولید آمونیاک در ایران شکسته شد.

عباس شعری مقدم  افزود: امروز همه افتخار می کنند که پژوهشگران و کارشناسان ایرانی در همه عرصه ها پیشرو هستند و دانش روز داخلی سازی و از سوی دیگر تجاری سازی شده است.

وی با بیان این که خرید لایسنس از سوی یک شرکت داخلی یک ریسک بود، گفت: این مسئله نیاز به وجود یک مدیریت ریسک‌پذیر و آگاه دارد که خوشبختانه در شرکت شیمیایی لاوان این دید وجود داشت و ما توانستیم نخستین قرارداد تجاری‌سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک را با این شرکت امضا کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: تصمیم خریدار یک اقدام شجاعانه بود.

شعری مقدم افزود: طرحهای آمونیاک ما که تاکنون به‌دلیل تحریمها معطل تکنولوژی مانده‌اند، از این پس با تکنولوژی داخلی اجرا می شود.


کد خبر 217333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =