۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 217342
5 فاز پارس جنوبی امسال وارد مدار می‌شود

شانا_ گروه دولت و مجلس: تاکنون 13 فاز پارس جنوبی بهره برداری شده و امسال نیز پنج فاز دیگر وارد مدار می‌شود.

به گزارش شانا، استاندار بوشهر گفت: پارس جنوبی در 29 فاز طراحی فازهای باقیمانده این میدان گازی نیز تا 4 سال آینده تکیمل و به بهره‌برداری می‌ رسد.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه در هر فاز پالایشگاهی پارس جنوبی سه میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌شود، افزود: علاوه بر تولید گاز از این میدان گازی، میعانات گازی و مواد خام پتروشیمی تولید و به بازارهای جهانی و داخلی عرضه می‌شود.

وی به ویژگی‌های منطقه عسلویه اشاره و تصریح کرد: آن چیزی که عسلویه را با دیگر نقاط کشور متمایز ساخته، وجود بزرگترین میدان گازی مشترک پارس جنوبی است که جایگاه  مهمی در عرصه صنعتی و تولیدی کشور دارد.

سالاری با بیان اینکه  پارس شمالی، جنوبی، منطقه نفتی گلشن، فردوس از مهمترین مناطق نفتی و گازی کنگان و عسلویه است، تصریح کرد: دو بخش 90 کیلومتری از ساحل استان بوشهر در اختیار صنعت نفت برای استخراج و تولید گاز و مواد جانبی قرار دارد.

استاندار بوشهر از اجرای خط اتیلن غرب از عسلویه تا آذربایجان غربی خبر داد و گفت: اجرای این خط طولانی اتیلن برای بهره‌مندی هشت استان کشور از مجتمع پتروشیمی اجرا شد که اکنون 13 مجتمع پتروشیمی در استانهای مختلف کشور از این خط اتیلن بهره‌مند هستند.

وی گفت: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تاسیساتی قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که این استان را از دیگر نقاط کشور متمایز ساخته است.

کد خبر 217342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =