دو مجموعه ابزار لایه آزمایی و آزمایش چاه ساخته شد

شانا _ گروه نفت: دو مجموعه کامل توپک RTTS و DRY TEST 9 5.8 در شرکت حفاری شمال ساخته شد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، منوچهرموگویی از خرید دو مجموعه کامل توپک RTTS و DRY TEST 9 5.8 خبر داد و گفت: عواملی همچون دانش فنی، حضور نیروی انسانی با تجربه و نیاز دکلهای حفاری، سبب شد تا ساخت ابزار و تجهیزات درون چاهی در دستور کار مدیریت خدمات فنی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده و همسو با سیاستهای یکپارچه سازی خدمات فنی مهندسی چاه ها، مدیریت خدمات فنی حفاری در تلاش است تا افزون بر شتاب بخشیدن به سرعت حفاری و افزایش راندمان دکلهای حفاری، رضایت کارفرمایان را نیز فراهم کند.

موگویی با اشاره به ماموریتهای اصلی سرویس RTTS و کاربردهای ابزار توپک آزمایشگر و جبران پذیر، تصریح کرد: مسدود کردن و قطع ارتباط چاه با سطح از درون چاه برای انجام هر گونه تعمیرات روی شیرهای فوران گیر و یا موارد مشابه که برای ایمن سازی چاه به کار می رود از ماموریتهای سرویس توپک RTTS است.

وی افزود: تزریق تحت فشار سیال همانند گل حفاری و یا سیمان به درون شکستگیهای دیواره چاه برای اطمینان از وجود سیمان کافی در نقاط لازم چون لبه آستری و اطراف کفشک جداری از دیگر ماموریتهای این توپک است.

 مدیر خدمات فنی حفاری شرکت حفاری شمال در باره دومین توپک ساخته شده است، افزود: توپک آزمایش خشک لبه آستری (DRY TEST 9 5.8) حدود70 متر بالاتر از لبه آستری نصب می شود تا طی یک فرایند عملیاتی میزان، نشتی و نفوذ سیال درون سازند را به درون چاه اندازه گیری کند.

وی گفت: این مدیریت در نظر دارد تا به زودی دستگاه نمودارگیری از گل حفاری (MLU) ساخت حفاری شمال را در یکی از چاه های میادین خشکی عملیاتی بهره برداری

کد خبر 217345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =