۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر: 217364
داخلی سازی شیر کنترل فشار در خطوط لوله و مخابرات شمال

شانا_ گروه پالایش پخش: مهندسان ابزار دقیق خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال با طراحی و داخلی سازی شیر برقی "سلونوئید ولو" عملکرد شیرهای کنترل فشار (actuator) را اصلاح کردند.

به گزارش شانا یکی از مسئولان ابزار دقیق خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال، گفت: در فرآیند انتقال مواد نفتی در مراکز انتقال نفت، عملکرد نادرست شیرهای کنترل فشار در زمان قطع برق منجر به بسته شدن ناگهانی ولو و مسیر عبور مواد نفتی می شود.

محمدرضا رضایی شاهی اضافه کرد: شیر برقی سلونوئید ولو با هدف اصلاح عملکرد شیرهای کنترل فشار، طراحی و ساخته شده است.

وی تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته از شیرهای کنترل فشار مشخص شد که با تغییر ساختار شیرهای برقی داخل اکچوایتور کنترل ولو و انجام تنظیمات نرم افزاری روی سیستم کنترل ولو، عملکرد شیرهای کنترل فشار در زمان قطع برق اصلاح می شود.

رضایی شاهی ادامه داد: با عملکرد نادرست شیرهای کنترل در زمان قطع شدن برق و بسته شدن ناگهانی ولو و مسیر عبور نفتی، احتمال خطر ترکیدگی خطوط لوله زیاد است که در نتیجه علاوه بر خسارات جانی و مالی، مخاطرات زیست محیطی غیر قابل جبران را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه با طراحی و ساخت شیر برقی سلونوئید ولو، مخاطرات احتمالی در زمان قطع ناگهانی برق کاملا از بین رفته است، اظهار کرد: شیرهای به کار گرفته شده از نوع خاصی است که با توجه به تحریم های موجود، تهیه و بکارگیری آن علاوه بر دشواری، هزینه بالایی نیز دارد.

رضایی شاهی افزود: واحد ابزار دقیق منطقه شمال مبادرت به طراحی و ساخت نمونه صنعتی شیرهای برقی سلونوئید ولو کرده که پس از انجام آزمایش های اولیه موفق شد تا 10 دستگاه از کنترل ولوهای مراکز انتقال نفت مناطق شمال، جنوب شرق، لرستان و دیگر مناطق را مجهز به این شیرهای جدید برقی کند.

کد خبر 217364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =