نفتکشهای ایرانی همچنان توسط بیمه گران داخلی بیمه می شوند

شانا_گروه نفت: نفتکشهای ایرانی همچنان توسط بیمه گران داخلی بیمه می شوندو از بیمه های بین المللی استفاده نمی کنند.

سید محسن قمصری،مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با شانا درباره وضع بیمه نفتکشهای ایرانی گفت: هم اکنون در داخل کشور مشکلی برای بیمه نفتکشها وجود ندارد.

وی درباره این که بعد ازکمرنگ شدن تحریم بیمه ای کشتیهای حامل نفت ایران، آیا نفتکشهای ایرانی از بیمه بین المللی استفاده می کنند،گفت: تنها بیمه بین المللی  که در حال حاضر نفتکشهای ایرانی از آن استفاده می کنند، بیمه نیمه بین المللی کیش است.

به گزارش شانا موسسه بیمه متقابل کیش توسط گروهی از مالکان کشتیهای ایرانی در مورخ 1390/05/12 به منظور تحت پوشش قرار دادن مسئولیت مالکان در قبال اشخاص ثالث در جزیره کیش با مجوز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.

قمصری افزود: در حال حاضر نفتکشهای عظیم ایرانی که کار صادرات نفت را انجام می‌دهند تحت پوشش بیمه‌های داخل کشور هستند. ضمن این که محموله هایی را هم  که وارد کشور می شوند، آنها بیمه می کنند.

ازپیشرفت صندوق بیمه انرژی بی اطلاعم

مدیر امور بین المللی شرکت ملی نفت ایران درباره فرجام تاسیس صندوق بیمه انرژی هند برای تضمین واردات نفت از ایران گفت: ازآخرین پیشرفت آن اطلاعی ندارم.
وی با اشاره به این که هندی های در تلاشند این صندوق را راه اندازی کنند،افزود: نتیجه این تلاشها هنوز اعلام نشده است.البته ما هم تشکیل این صندوق را پیگیری می کنیم.
قمصری تصریح کرد:  هند  هم اکنون درگیر انتخابات ،تغییر کابینه و شرایط خاص خود است که قاعدتا باید صبرکرد  آنها به ثبات برسند.
 قمصری درباره این که آیا تشکیل این صندوق شدنی است،افزود:در شرایط تحریم باید همه راهها را امتحان کرد که پیگیری تشکیل این صندوق یکی از این راههاست.
به گزارش شانا دولت هندوستان به منظور دسترسی مستمر پالایشگاههای نفت این کشور به نفت ایران و مقابله با تحریمهای اعمالی غرب بر واردات نفت خام از ایران تصمیم به تاسیس صندوق 400 میلیون یورویی  بیمه انرژی برای تضمین واردات نفت از ایران گرفت که هنوز تاسیس آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

 

کد خبر 217378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =