حضور ایران در بازارهای بین المللی صنعت گاز پررنگ تر می شود

شانا_ گروه گاز: شرکت بازرگانی گاز ایران بازوی توانمندی برای اجرای پروژه های شرکت ملی گاز ایران است و باید از پتانسیل حداکثری آن استفاده کرد.

مدیر شرکت بازرگانی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: گام برداشتن در مسیری که ساختار شرکت بازرگانی گاز ایران را تثبیت کند، نقشی بسزا در جایگاه این شرکت در بازارهای بین المللی خواهد داشت.

محمد علی براتی افزود: با طراحی استراتژیهای جدید امکان ورود به بازارهای جدید بین المللی نیز فراهم می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشور چین بزرگترین مصرف کننده گوگرد و LPG ایران است.

وی ادامه داد: محصولات ایران به کشورهایی از جمله هند، اندونزی، ترکمنستان و... نیز صادر می شود و این شرکت در حال شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصولات تولید شده در کشور است.

به گفته وی، بازاریابی برای صادرات گوگرد بنتونیتی که در پالایشگاه ایلام تولید می شود در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر شرکت بازرگانی گاز ایران خاطرنشان کرد: گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام، نخستین گوگرد تولیدی است که در بسته های یک تنی ارائه می شود.

براتی افزود: در حال حاضر این پالایشگاه روزانه 2 تن گوگرد تولید می کند و به دلیل طراحی بسته بندی برای این محصول، صادرات آن با شرایط بهتری انجام می شود.

وی در خصوص LPG پالایشگاه سرخون و قشم نیز گفت: این شرکت از مدیریت بازرگانی گاز ایران خواسته است که برای صادرات این محصول نیز برنامه  ریزی کند.

وی تاکید کرد: باتوجه به پتانسیلهایی که شرکت بازرگانی گاز ایران دارد، روز به روز باید فضایی ایجاد کند که در صادرات فرآورده ها نقش موثرتری داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر 90 درصد تجهیزات ایستگاههای تقلیل فشار و صد درصد تجهیزات از جمله اتصالات الکترو فیوژنی، لوله های پلی اتیلن و فلزی و... در داخل کشور تولید می شود.

براتی افزود: در خصوص تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهها نیز گامهای خوبی برداشته شده و برای تامین این تجهیزات قراردادهایی با سازندگان داخلی امضا شده است.

 

کد خبر 217406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =