سه برج جداکننده متان فاز 14 پارس جنوبی ساخته شد

شانا ـ گروه نفت: مدیر بازاریابی و فروش گروه ساخت و تجهیز ماشین سازی اراک گفت: سه برج جدا کننده متان توسط مهندسان و صنتعگران این شرکت تولید و برای نصب در فاز 14 پارس جنوبی ارسال شد.

به گزارش شانا،ˈ محمود بهاریˈ  در گفتگو با ایرنا با اعلام این مطلب، افزود: ساخت دو برج جاذب نیز در ماشین سازی پایان یافته و به همراه برجهای جداکننده در واحدهای 105 و 101 فاز 14 پارس جنوبی نصب می شوند.

وی در خصوص مشخصه های فیزیکی برج جدا کننده متان گفت: این برجها در پایین دارای دو هزار میلیمتر و در بالا چهار هزار و 200 میلیمتر قطر و ضخامت 87 میلیمتر هستند.

بهاری گفت: جنس بدنه تمام استیل و هندسه پیچیده ، از ویژگیهای بارز این برجهاست که در زمان ساخت تمهیدات ویژه ای را می طلبد.

وی ادامه داد: دمای 196 درجه سانتیگراد زیر صفر، حساسیت و دقت در طراحی ، ساخت و جوشکاریها را دو چندان می کند.

وی گفت: ماشین سازی اراک یکی از شرکتهای داخلی است که به عنوان عضو کنسرسیوم و تامین کننده عمده تجهیزات ثابت در فاز 14 پارس جنوبی حضوری فعال دارد .

وی ادامه داد: تجهیزات تامین شده برای پارس جنوبی و تنوع آن از لحاظ نوع کاربری ، ابعاد و مواد خام اولیه شامل مواد آلیاژی، سوپر آلیاژی، تتانیوم و اینکونل بیانگر توانمندی نیروهای متخصص در این شرکت است.

او اظهار کرد: ساخت برجهای جدا کننده متان در واحد 105 و برج جاذب در واحد 101 پارس جنوبی از جمله فعالیتهای کلان صنعتی کشور است که توسط متخصصان و صنعتگران جوان این شرکت انجام شده است.

بهاری بیان کرد: تجهیزات و سازه های مورد نیاز در دیگر فازهای پارس جنوبی شامل واحد های 17-18-15-16-20 و 21 از خارج کشور تامین می شد که با حضور موفق شرکتهای دانش بنیان ایرانی از جمله ماشین سازی اراک کار تامین تجهیزات در کشور کلید خورد.

وی اظهار کرد: ماشین سازی اراک با تولید همزمان تجهیزات متنوع و تکنولوژیک نقطه اتکای صنعت سنگین کشور محسوب می شود و ضمن بی نیازکردن کشور از ورود تجهیزات، نقشی اساسی در اجرای طرحهای کلان صنعتی کشور ایفا می کند.

شرکت ماشین سازی اراک از شرکتهای مادر تخصصی صنعت ایران است که فعالیت خود را از سال 51 در اراک آغاز کرده و در زمینه طراحی، ساخت و تجهیز انواع تجهیزات نفت ، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، سازه های حمل و نقل، سیمان و معدن فعالیت دارد.

چرخه تولید در شرکت ماشین سازی اراک از طریق شش گروه ساخت و تجهیزات، پل و سازه های فلزی، دیگهای بخار، ماشین و مونتاژ، متالوژی و مدیریت و کنترل پروژه (EPC )شکل می گیرد.

کد خبر 217413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =