۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 217417
انفجار معدن زغالسنگ در ترکیه 157 کشته برجا گذاشت

شانا _ گروه بین الملل: در پی انفجار معدن زغالسنگ در منطقه سومای شهر مانیسای ترکیه، 157 کارگر معدن کشته و بیش از 75 نفر زخمی شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، در پی انفجار معدن زغالسنگ یک شرکت خصوصی در شهر مانیسا، 580 کارگر زیر آوار ماندند و 157 نفر جان خود را از دست دادند.

این انفجار که حدود ساعت 15:10 به وقت محلی اتفاق افتاد، باعث آتش سوزی بسیار وسیعی در معدن و جان دادن بسیاری از کارگران این معدن شد. بنابر گزارشهای اولیه، این انفجار به دلیل اتصال و انفجار کنتور برق رخ داده است.

در ساعات نخستین احتمال می رفت تعداد کشته های این حادثه به حداکثر 20 نفر محدود شود، اما در مصاحبه تلفنی شهردار مانیسا با شبکه خبری سی ان ان ترک مشخص شد 157 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده و دست کم 75 نفر زخمی شده اند.

به گزارش یکی از مسئولان محلی برای جلوگیری از خفگی کارگران زیر آوار، آتش نشانی این شهر هوای تمیز را به داخل معدن پمپ می کند. همچنین سازمان هلال احمر ترکیه نیز برای نجات این کارگران به محل حادثه شتافته است.

عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه پس از این حادثه با فرماندار مانیسا تماس گرفت و اعلام کرد که حکومت ترکیه آمادگی تامین هرگونه امکانات لازم را برای نجات جان کارگران این معدن  دارد.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز سفر خود را به آلبانیلغو کرد و در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت فیلمبرداران در آنکارا برگزار شده بود به این حادثه ناگوار اشاره و با نزدیکان کارگران کشته شده ابراز همدردی کرد.

در پی این حادثه، تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع ترکیه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: در خصوص عملیات نجات کارگران موضوعات نگران کننده ای وجود دارد.

وی گفت: عملیات نجات هرجه سریعتر باید به نتیجه برسد. در حال حاضر نزدیک به 400 گروه نجات در حال فعالیت در منطقه هستند.

در پی این حادثه بسیاری از چهره ها و احزاب سیاسی و شوراهای حمایت از کارگران ترکیه بیانیه صادر کرده و ضمن طلب آمرزش برای  کشته شدگان این حادثه، خواستار پیگیری دلایل وقوع این حادثه از سوی دولت عدالت و توسعه شدند.

سرپرست پزشکان بیمارستان دولتی سوما نیز اعلام کرده است تمامی کارگران منتقل شده به این بیمارستان،  در اثر خفگی و مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی جان خود را از دست داده اند.

از سویی دیگراوزگور اوزن، نماینده مردم سوما در مجلس قانونگذاری ترکیه و عضو حزب مخالف دولت جمهوری خلق ترکیه اعلام کرد که درگذشته ای نزدیک درخواستی مبنی بر تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی وضع این معدن در مجلس ارائه داده، اما این درخواست 20 روز پیش از سوی مجلس رد شده است.

بنابر آمارهای منتشر شده در طی 73 سال اخیر بیش از 3000 کارگر معدن در ترکیه جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 217417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =