نفت، در ردیف صنایع دانش بنیان قرار می گیرد

شانا _ گروه نفت: صنعت نفت در صورت استفاده از مجموعه امکانات دانشگاهی وتحقیقاتی دیگر نیازی به خام فروشی نفت و واردات تکنولوژی ندارد و در ردیف صنایع دانش بنیان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا محمد ابراهیم شفیعی، مدیرکل امور فناوری معاونت پژوهش و فناوری با بیان این مطلب بر ضرورت استفاده از پژوهش در صنعت نفت تاکید کرد  و افزود: پژوهش و فناوری باید اولویت و سرلوحه بخشهای صنعت نفت قرار گیرد چون می توان بسیاری از مشکلات این صنعت را از این طریق حل کرد.

وی با بیان این که با استفاده از مجموعه امکانات دانشگاهی صنعت نفت باید به یک صنعت دانش بنیان تبدیل شود، گفت: باید نیازهای اصلی و استراتژیک صنعت نفت  را با اولویت مشخص و تکنولوژی آن را بدست آورد.

شفیعی با اشاره به این که فناوری و پژوهش باید تبدیل به محصول شود، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف باید انتقال تکنولوژی یا انتقال افراد به خارج از کشور انجام شود تا علم تولید شده در کشور در جایگاه خوبی قرار گیرد.

وی افزود : علم و فناوری تولید شده باید در بخش بالا دستی و پایین دستی به مرحله عملیاتی برسد.

مدیرکل امور فناوری معاونت پژوهش و فناوری لازمه این کار را پیوند مراکز دانشگاه ها و صنعت نفت است و گفت: در صورت پیوند این مراکز مسیری خوبی برای رسیدن به اهداف صنعت نفت باز می شود.

کد خبر 217488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =