نقشه راه طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه اقتصاد انرژی تعیین شد

شانا _ گروه نفت: نقشه راه و برنامه زمان‌بندی بررسی و رسیدگی به درخواست‌های طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی (RFP) در حوزه اقتصاد انرژی تعیین شد.

به گزارش شانا، نقشه راه و برنامه زمان‌بندی بررسی و رسیدگی به درخواست‌های طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی (RFP) در حوزه اقتصاد انرژی در نخستین نشست کمیته راهبری طرح مطالعات راهبردی شرکت نفت، تعیین شد.

در این نشست، مقررشد که کارشناسان مرتبط در کارگروه های تخصصی پیشنهادها در حوزه پروژه‌های مطالعاتی کاربردی را با هدف روان‌سازی، غنی سازی، همسان سازی و استاندارد سازی رویه ها و رویکردها، اقتصادی کردن توسعه و تولید صیانتی در بخش بالا دستی صنعت نفت مطالعه و بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، نتایج مطالعه های یاد شده در فرهنگ سازی و گسترش کارآمدی سازمانی در سطح واحدهای تابعه شرکت ملی نفت ایران استفاده می شود. همچنین عمده محورهای مطالعاتی در حوزه اقتصاد انرژی، اقتصاد سنجی، مدل سازی، شبیه سازی، برنامه‌ریزی ریاضی و شاخه‌های مربوطه است.

به گزارش معاونت بررسی، امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، تاکنون هفت پیشنهاد (RFP) پروژه‌های مطالعاتی برای بررسی ارائه شده است.

پایش تحولات بازار نفت خام و گاز طبیعی و عوامل تاثیر گذار بر این بازار‌ها، بهینه سازی تاسیسات فرآورش و کاربرد تکنولوژی‌های نوین در فرآیند‌های تولید نفت خام سنگین و فوق سنگین، مطالعات راهبردی و آسیب شناسی و تحلیل کارآیی پروژه‌های تزریق آب و گاز در مخازن هیدروکربوری کشور، مطالعات راهبردی، داده کاوی، نیازسنجی و اولویت بندی اطلاعات مخازن هیدروکربوری و سامانه بالادستی نفت از جمله پروژه هایی است که از سوی کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی تهیه و تدوین و برای مطالعه و ارائه پیشنهاد (PROPOSAL) به موسسه مطالعات بین المللی انرژی ارائه شده است.

آسیب شناسی و بررسی میزان بهره وری پروژه های فرازآوری مصنوعی جهت بهینه سازی سرمایه گذاری در تولید و توسعه میادین نفتی کشور، طراحی و تدوین مدل‌های ریاضی در ارزیابی اقتصادی طرح ها و پروژه های سرمایه ای و توسعه ای و طراحی و ساماندهی ساختار اعتبارات طرح های سرمایه ای در حوزه پروژه‌های نگهداشت و استمرار و پشتیبانی تولید بر مبنای روش (ABB) از دیگر پروژه هایی است که به موسسه مطالعات بین المللی انرژی پیشنهاد شده است.

بر اساس توافق های انجام شده، موسسه مطالعات بین المللی انرژی به عنوان اتاق فکر و بازوی مطالعاتی و تحقیقاتی مجموعه وزارت نفت انتخاب شد.

شرکت ملی نفت ایران نیز بایستی در تدوین و ارتقای نقشه راه، سیاست‌ها و راهبردهای صنعت نفت و انرژی کشور و نیز اصلاح و بهبود فرآیندها و رویکردها نقش ممتازی ایفا کند.

طرح جامع مطالعاتی بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران نیز به موسسه مطالعات بین المللی انرژی واگذار شده است.

کد خبر 217518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =