اسلام آباد هرگونه اختلاف با تهران بر سر خط لوله آی پی را رد کرد

شانا _ گروه بین الملل: وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان وجود هرگونه اختلاف میان تهران و اسلام آباد بر سر اجرای پروژه خط لوله گازی ایران-پاکستان را رد کرد.

به گزارش روزنامه بیزنس ریکوردر، شاهد خاقان عباسی روز چهارشنبه ( 24 اردیبهشت ماه) با حضور در جلسه کمیته فرعی نفت و منابع طبیعی سنای پاکستان گفت: پاکستان همه اقدامهای لازم برای انجام پروژه خط لوله آی پی را  انجام داده و تحریم های بین المللی علیه ایران تنها مانع اجرایی شدن این پروژه است.

به گفته عباسی، خط لوله گاز ایران-پاکستان در ابتدا قادر به تامین روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز مورد نیاز پاکستان است که این مقدار می تواند به یک میلیون فوت مکعب در روز نیز افزایش یابد تا نیاز ضروری این کشور به انرژی را برطرف کند.

وی همچنین یادآور شد که در سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ایران، سران دو کشور موضوع خط لوله آی پی را بررسی کردند و مقامهای ایرانی نیز با درک مواضع پاکستان هیچ شکایتی در این باره نداشتند.

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان ذخایر نفت و گاز این کشور را رو به کاهش توصیف کرد و گفت، این کشور برای مقابله با بحران انرژی،  به فعالیتهای اکتشافی خود سرعت بخشیده است.


کد خبر 217523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =