واردات بنزین در 2 ماه نخست امسال افزایش یافت

شانا _ گروه نفت: واردات بنزین در دو ماه نخست امسال در قیاس با میانگین واردات این فرآورده در سال گذشته (به میزان 3.6 میلیون لیتر در روز) افزایش یافت.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در گفتگو با خبرنگار شانا درباره واردات بنزین گفت: میزان واردات بنزین در ماههای مختلف سال متفاوت است اما آنچه مسلم است بنزین با توجه به نیاز کشور و طبق درخواست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران وارد می شود.

سیدمحسن قمصری درباره میزان واردات بنزین در سال گذشته با توجه به این که رسانه ها رقم واردات بنزین را متفاوت اعلام کردند، تصریح کرد: میانگین واردات بنزین در سال گذشته به طور متوسط 3.6 میلیون لیتر در روز بود و بالاترین حجم واردات نیز در بهمن ماه با واردات 10 میلیون لیتر در روز رقم خورد.

وی به افزایش واردات بنزین در سال 93 اشاره و درباره میزان واردات این فرآورده استراتژیک در 2 ماه ابتدای سال 93 گفت: هنوز آمار نهایی را نداریم اما از متوسط سال گذشته بالاتر بوده است.

به گزارش شانا، برخی مدعی اند از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه 5.5 میلیون لیتر بنزین و برخی دیگر این رقم را 8 میلیون لیتر در روز عنوان می کنند، این در حالی است که مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت این آمار را تکذیب می کند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در مورد مشکلات واردات بنزین به کشور نیز گفت: با توجه به این که بنزین یک کالای تحریم شده است قاعدتا مشکلات زیادی در زمینه واردات این محصول در زمینه چگونگی پرداخت پول بنزین، بیمه و حمل و نقل آن وجود دارد، اما سعی می شود از کانالهای مختلف این مشکلات حل شود، زیرا وظیفه ما تامین بنزین مورد نیاز کشور است.

قمصری درباره نحوه پرداخت بهای بنزین وارداتی با توجه به تحریم بانکهای بین المللی، گفت: از کانالهای موجود برای پرداخت بهای بنزین وارداتی استفاده می شود، اما بیشتر وقتها به صورت نقدی بهای واردات این سوخت پرداخت می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در باره محل تامین بودجه واردات بنزین گفت: منابع مورد نیاز خرید بنزین از محل درآمدهای صادرات نفت کوره تامین می شود.

وی درباره این که بنزین از چه کشورهایی خریداری می شود، گفت: محموله های بنزین از عرضه کنندگان بین المللی خریداری می شود و کشور خاصی فروشنده بنزین به ایران نیست.

قمصری درباره واردات بنزین از ونزوئلا  گفت: 2 محموله بنزین دو سال پیش از ونزوئلا وارد شد اما در حال حاضر بنزین وارداتی از بازارهای آسیا خریداری می شود.

کد خبر 217529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =