۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر: 217531
تحقق دیپلماسی انرژی منوط به توسعه ارتباطات است

شانا_ گروه نفت: مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: تحقق دیپلماسی انرژی در کشور، بی شک منوط به توسعه ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت صبح امروز (شنبه،27 اردیبهشت) در مراسم رونمایی از نخستین پورتال چهار زبانه حوزه نفت و گاز ایران در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت برای راه اندازی این پورتال، تلاش زیادی کرده است و امیدواریم صنعت نفت از نتایج حاصل از توسعه تعاملات پژوهشگاه بهره مند شود.

اکبر نعمت الهی با بیان اینکه ضروری است پورتالهای فعال در عرصه صنعت نفت برای توسعه تعاملات و ارتباطات بین المللی، متفاوت تر عمل کنند و حرفهای تازه ای برای گفتن داشته باشند، ادامه داد: ارائه مطالب به مخاطبان به ویژه در زمینه بین المللی، باید به  گونه ای باشد که در افزایش تعامل دو طرف و ایجاد ارتباطات دوسویه موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه می توان با بهره مندی از ارتباطات درست، چهره واقعی ایران را برای جهانیان ترسیم کرد، افزود: با توجه به نگاه ویژه ای که نسبت به ایران در سطح جهان وجود دارد، انجام هرگونه فعالیتی که بتواند در تخریب نگاه های منفی نسبت به ایران موثر باشد، قابل تقدیر است. 

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: با توجه به دورخیز صنعت نفت برای حرکت به سمت دیپلماسی انرژی، تحقق این امر بی شک منوط به توسعه ارتباطات است و راه اندازی پورتال های چند زبانه، مقدمه ای برای دستیابی به این هدف است.

پیشنهاد شکل گیری باشگاه پژوهشگران در پژوهشگاه صنعت نفت

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت، چشم و چراغ این صنعت است و وزیر نفت نیز نگاه ویژه ای نسبت به این پژوهشگاه دارد، گفت: پژوهشگاه باید در معرفی توانمندی ها و قابلیتهای پژوهشی خود و اقناع مخاطبان در این زمینه، فعالیت گسترده تری داشته باشد تا به مخاطبان صنعت نفت اثبات کند فعالیتهای این صنعت، مبنای فکری و پژوهشی دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت می تواند نسبت به ایجاد باشگاه پژوهشگران اقدام کند، گفت: راه اندازی چنین باشگاهی برای برقراری ارتباط و تعامل بین پژوهشگران فعال در صنایع مختلف و ایجاد هم افزایی در این عرصه موثر است و نتایج فعالیت این باشگاه نیز می تواند در پرتال جدید پژوهشگاه  نمود یابد.

نعمت الهی همچنین برنامه پژوهشگاه صنعت نفت را برای راه اندازی بخش خبری این پژوهشگاه در آینده، اقدام مناسبی دانست و افزود: پژوهشگاه می تواند در این زمینه به یک خبرگزاری علمی و پژوهشی مبدل شود.

وی همچنین پیشنهاد داد کمیته ای کارشناسی در پژوهشگاه صنعت نفت برای همکاری و همفکری با اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در زمینه موزه های صنعت نفت ایجاد شود.  

نعمت الهی، روابط عمومی را تیغه دولبه ای خواند که یا می تواند صرفا توجیه کننده فعالیت ها و اقدامات سازمان باشد و یا نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی به مخاطبان را داشته باشد که تاثیرگذاری روابط عمومی به نوع فعالیت در این حوزه بستگی دارد.

 وی یادآور شد: روابط عمومی وزارت نفت و روابط عمومی های چهار شرکت اصلی تابعه این وزارتخانه، از هیچ کمکی برای ارتقا سطح ارتباطات و اطلاع رسانی در پژوهشگاه صنعت نفت دریغ نمی کنند.

کد خبر 217531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =