خوراک پالایشگاه جدید قطر از میدان گنبد شمالی تامین می شود

شانا_ گروه نفت: ساخت پالایشگاه جدید لافان 2 در قطر از حدود یک ماه پیش آغاز و مقرر شده است خوراک این پالایشگاه از میدان گنبد شمالی تامین شود.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، پالایشگاه جدید لافان 2 در قطر با مشارکت قطرپترولیوم (QP)، توتال (Total)، ادیمیتسو (Idemitsu)، کوزمو (Cosmo)، ماروبنی (Marubeni)  و میتسوی (Mitsui) ساخته و پالایشگاه RL2 مانند RL1 توسط شرکت قطر گاز بهره بهرداری می شود.

بر اساس برنامه اعلام شده مراحل ساخت و تکمیل این پروژه در نیمه دوم سال ۲٠١٦ به پایان برسد.

بر پایه این گزارش، تثبیت موقعیت استثنایی کشور قطر به عنوان بزرگترین تولید کننده و دارنده میعانات و ظرفیت فرآورشی جهان از دیگر اهداف این پروژه است. خوراک این پالایشگاه از میدان مشترک گازی گنبد شمالی (مشترک با میدان گازی پارس جنوبی ایران) تامین می شود. 

وزیر انرژی قطر در عملیات آغاز به ساخت این واحد پالایشگاهی اعلام کرده بود: احداث این پالایشگاه جدید بخشی از برنامه توسعه یکپارچه کشور قطر در زمینه انرژی است و اضافه شدن واحدهای جدید پالایشگاهی علاوه بر بهبود ارزش افزوده، فرصتی جدید برای افزایش ظرفیت صادراتی کشور قطر در دراز مدت خواهد بود که ظرفیت فراورش میعانات را به ۳٠٠ هزار بشکه در روز می رساند.

محمدبن ناصر الهجری، مدیر بخش پایین دستی قطرپترولیوم نیز گفته بود: شرکت قطرگاز، توجه ویژه ای به بخش توسعه پایین دستی، پتروشیمی و پالایشگاهی برای افزایش فرصت جهت تامین نیازهای داخلی و ایجاد بازارهای صادراتی برای کشور قطر دارد.

 

کد خبر 217542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =