اوپک پایداری روند تولید شیل اویل آمریکای شمالی را زیر سئوال برد

شانا _ گره بین الملل: دبیرکل اوپک در نشست بین المللی انرژی مسکو در باره پایداری روند برداشت نفت خام از ذخایر شیل اویل آمریکای شمالی در بلند مدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، عبدالله سالم البدری در چهاردهمین نشست بین المللی انرژی مسکو اعلام کرد: عرضه نفت خام آمریکای شمالی ظرف چند سال آینده نقش مهمی را در بازارها ایفا می کند.

با این وجود دبیرکل اوپک نسبت به پایداری نفت آمریکای شمالی در بلند مدت اظهار تردید کرد.

وی افزود: در سالهای 2013 تا 2018 میلادی تولید نفت کشورهای غیر عضو روزانه چهار میلیون بشکه افزایش می یابد که بیشتر آن را آمریکای شمالی عرضه می کند.

وی هشدار داد که نفت اضافه شده به بازار از سوی کشورهای غیر عضو اوپک را باید به عنوان یک "تغییر مقطعی" در نظر گرفت.

دبیرکل اوپک ادامه داد: نفت سخت آمریکا به تنوع و عمق بازارها می افزاید اما باید دید پایداری (تولید) این نفت در بلند مدت چگونه است.

بخش وسیعی از نفت آمریکای شمالی که از ساختار های رسی تولید می شود به عنوان نفت سخت tight oil شناخته می شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماه مه 2014 خود پیش بینی کرد: مقدار تولید نفت آمریکا که در سال 2013 به طور میانگین روزانه هفت میلیون و 400 هزار بشکه بوده است، در سال جاری میلادی به هشت میلیون و 500 هزار بشکه در روز و در سال 2015 به روزانه 9 میلیون و 200 هزار بشکه برسد.

البدری با اشاره به انقلاب شیل اویل در آمریکا، گفت: ضروری است که همه چیز را در یک جا بگذاریم و بازار را در همه زمانها بررسی کنیم.

انتظار می رود تولید نفت از ذخایر شیل اویل آمریکا تا سال 2018 روند افزایشی داشته باشد اما پس از آن تولید نفت از این ذخایر نا متعارف، روندی کاهشی خواهد داشت.

دبیرکل اوپک گفت: تاکنون افت تولید را مشاهده کرده ایم، بسیاری از چاه های نفت سخت روند کاهش تولید بالایی دارند و تولیدکنندگان آنها به ناچار مدام دست به حفاری می زنند ا سطح تولید را ثابت نگه دارند.

البدری با اشاره به گزارش رشد تقاضای نفت در سال جاری و سال 2015 میلادی، اعلام کرد که نفت به اندازه کافی ذخیره شده است و ظرفیت تولید اضافی نیز برای پاسخگویی به این مقدار رشد وجود دارد.

وی با اعلام این که اعضای اوپک اکنون نزدیک به 30 میلیون بشکه در روز تولید می کنند، گفت: این مقدار به وسیله بازار تعیین می شود و اوپک تلاش می کند نیاز مصرف کنندگان را پاسخ دهد.

کد خبر 217550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =