توسعه میدان مشترک نفتی فروزان شتاب می گیرد

شانا _ گروه نفت: تلاش می شود با پرداخت منظم پیش پرداخت و هزینه ساخت دو سکوی میدان نفتی فروزان توسعه این میدان شتاب بگیرد.

غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفتگو با خبرنگار شانا افزود: تلاش می شود دو سکوی ٦٥٠٠ تنی و ٢٥٠٠ تنی میدان مشترک نفتی فروزان تا 18 ماه آینده وارد ایران شود.

منوچهری با بیان این که توسعه میدان مشترک نفتی فروزان به دلیل نبود منابع مالی کافی مدت طولانی متوقف بوده است، گفت: هم اکنون در شرکت مهندسی و ساخت صنایع دریایی ایران به دنبال راهکارهای لازم برای تامین منابع مالی برای این پروژه هستیم.

وی با اشاره به قرارداد ساخت دو عرشه ٦٥٠٠ تنی و ٢٥٠٠ تنی و دیگر متعلقات آن برای میدان نفتی فروزان بین شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت نفت فلات قاره گفت: شرکت تاسیسات دریایی برای شتاب بخشیدن در اجرای این پروژه، ساخت عرشه‌های این میدان را به یک شرکت خارجی سپرده است.

سرنوشت دکلهای حفاری در گرو تامین پول 

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از وجود 5 دکل حفاری شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گمرک ایران خبر داد و گفت: سرنوشت این دکلها در گروه تصمیم گیری و تامین منابع مالی است، از طرف دیگر دو دکل از مجموع 10 دکل حفاری دریای سفارش داده شده هم اکنون آماده تحویل بوده و در صورت تامین منابع مالی وارد ایران خواهد شد.

استفاده از توانمندی شرکت های داخلی لوله ساز

منوچهری در مورد سیاست شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در خصوص حمایت از سازندگان داخلی به خصوص شرکتهای لوله ساز نیز گفت: مسئولان قبلی این شرکت تاکنون آنقدر از خارج لوله وارد کرده اند که این شرکت تا چند سال آینده برای پروژه های خود با کمبود لوله مواجه نیست، اما با این وجود در صورت نیاز به لوله های گاز ترش به طور حتم از توانمندی شرکتهای داخلی مانند سدید، لوله سازی اهواز و صفا استفاده خواهیم کرد.

به گزارش شانا، هم‌اکنون بسیاری از کارشناسان و نظریه‌پردازان حوزه انرژی بر این باورند که آینده صنعت نفت جهان در دریا رقم می‌خورد؛ حجم ذخایر نفت قابل استحصال ایران در خلیج فارس بیش از 90 میلیارد بشکه است که با به کارگیری دانش جدید در حوزه افزایش ضریب بازیافت و استفاده از شیوه‌های نوین توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی و گازی فلات قاره، می‌توان این رقم را تا حد چشمگیری افزایش داد، بدیهی است که یکی از عوامل مهم در توسعه میدان‌های هیدروکربوری در بخش دریا، بهره‌مندی از صنایع فراساحل توانمند است.

کد خبر 217586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =