کارگروه رفع مشکلات سازندگان تجهیزات صنعت نفت تشکیل می شود

شانا_ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات داخلی و فرابخشی سازندگان تجهیزات و قطعات صنعت نفت در خرداد امسال خبر داد.

رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگار شانا، از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: چالشهای پیش روی سازندگان داخلی در زمینه تعدیل قراردادها، نحوه برگزاری مناقصات، ضمانتنامه سازندگان، نبود تقاضا برای تولید انبوه و مواردی از این دست، طبقه بندی و در این کارگروه بررسی می شود.

وی افزود: برخی از مشکلات سازندگان داخلی با اصلاح فرآیندها و انجام اقدامهای مقتضی در داخل وزارت نفت، قابل حل است و مشکلات فرابخشی سازندگان نیز از طریق تعامل با نهادهای متولی و مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه لازم است فضای کار مطمئنی برای فعالیت سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات صنعت فراهم شود تا ریسک پذیری سازندگان در این حوزه افزایش یابد، ادامه داد: درعین حال انتظار داریم سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در بخش مهندسی ساخت و کنترل کیفیت، برنامه ریزی بیشتر و منسجم تری داشته باشند.

به گفته جوادی، اگر نتوانیم به واسطه حمایت از ساخت داخل، روی پای خود بایستیم، قطعا در مواجهه با سازندگان خارجی نیز دچار مشکل می شویم.
وی یادآور شد: امیدواریم این کارگروه نهایتا در خردادماه امسال آغاز به کار کند.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیش از این نیز در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با بیان اینکه رشد صنعت ساخت داخل را نمی توان نادیده گرفت، تاکید کرده بود: ضروری است مشکلات این بخش اولویت بندی و برای رفع آن اقدام شود.

وی برگ برنده سازندگان خارجی را توان مالی آنها در پیشبرد پروژه اعلام و ابراز امیدواری کرده بود شرکتهای داخلی صنعت نفت نیز در این مسیر تقویت شوند. 

کد خبر 217598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =