بازرسی های فنی شرکت گاز به استاندارد بین المللی می رسد

شانا_ گروه گاز: بازرسی های فنی جوش، نشت و خوردگی شرکت ملی گاز ایران تا 2 سال آینده در سطح استانداردهای بین المللی انجام خواهد شد.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با اعلام اینکه فعالیت های شرکت ملی گاز ایران از دیدگاه فنی نیاز به بازرسی و کنترل مستمر دارد، گفت: بازرسی و کنترل در حوزه های انتخاب مواد، مصالح و عملکرد از زمان اجرای پروژه تا زمان بهره برداری انجام می شود.

بهزاد بابازاده افزود: متاسفانه به دلیل انحلال 10 ساله این واحد، نظارت کلان بر کارگاه های عایق کاری و کنترل کیفیت عایق، مدیریت خوردگی و جوشکاری در سطح مرسوم و سنتی باقی مانده و این در حالی است که این فعالیت ها نیاز به توسعه و بروزرسانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این واحد بمنظور ازتقای کیفیت عملیات بازرسی و جبران خلع های گذشته، اقدام به تشکیل 3 کمیته تخصصی «جوش و تست های غیر مخرب جوش، کمیته خوردگی و مدیریت خوردگی و کمیته نشت و کنترل نشت» کرده است.

به گفته وی، این کمیته ها در کنار وظیفه اصلی این واحد که بازرسی دوره ای و تدوین استاندارها است، به صورت تخصصی در حوزه های تعریف شده فعالیت می کنند.

دستورعمل انتخاب مصالح عایق کاری ابلاغ شد 

وی گفت: در مدت کوتاه شروع به کار دوباره واحد بازرسی و کنترل فنی شرکت گاز، همه کارگاه های عایق کاری در سطح کشور بازدید شده و دستورعمل های نحوه انتخاب مواد و مصالح برای عایق کاری به آنها ابلاغ شده است.

بابازاده اظهار کرد: از سوی دیگر، این واحد پروژه های در دست اجرا را از دیدگاه عایق و پوشش بازدید کرده و پروژه های بهره برداری شده را نیز از دیدگاه کنترل خوردگی بررسی کرده است.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر مکانیزم جامعی برای کنترل جوش، ابزار و تجهیزات جوشکاری و آزمون های غیر مخرب جوش تعریف شده است.

وی ادامه داد: آزمون های غیر مخرب جوش در دنیا به روش های مدرن انجام می شود و بمنظور بروزرسانی این روش ها در داخل کشور، 2 منطقه به صورت آزمایشی برای انجام اینگونه فعالیت ها در نظر گرفته شده و نتایج خوبی نیز بدست آمده است.

بابازاده با بیان اینکه کنترل در حوزه نشت، فرآیند، ابزار و تجهیزات نشت یابی در سال های گذشته مطلوب نبوده ، گفت: با توجه به فعالیت های این مدیریت، این فرآیندها و ابزار و تجهیزات آن بازنگری می شود.

وی تصریح کرد: روش های مناسب تری موازی با روش های قبلی بررسی شده که بزودی این روش ها معرفی و استفاده می شود و استانداردهای ابزار نشت یابی نیز تدوین می شود.

رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: این مدیریت با همکاری دانشگاه علم وصنعت در حال تدوین شاخص های بازرسی در سطح شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران است.

وی یادآور شد: بازرسی ستاد وظیفه تنظیم حرکت های رو به جلو، تدوین روش های نوین و ارزیابی عملکرد بازرسی های سایت را بر عهده دارد.

بابازاده در پایان گفت: این مدیریت با اجرای پروژه « بهترین تجربه» قصد دارد بهترین روش های بازرسی در دنیا را شناسایی کند و این روش ها را با برنامه های داخل کشور مقایسه تا جایگاه خود را مشخص شود.

کد خبر 217623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =