راه اندازی نخستین ایستگاه حفاظت کاتدیک تاسیسات گاز با انرژی خورشیدی

شانا_ گروه گاز: نخستین ایستگاه حفاظت کاتدیک (CPS) شرکت گاز استان گلستان که از انرژی خورشیدی استفاده می کند نصب و راه اندازی شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اعلام این خبر گفت: با همت متخصصان و کارشناسان شرکت گاز استان گلستان نخستین ایستگاه حفاظت کاتدیک که انرژی الکتریکی مورد نیاز آن از خورشید تامین می شود نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

صفرعلی جمال لیوانی افزود: این سیستم در حفاظت از خوردگی لوله های فلزی شبکه های گازرسانی و زیست محیطی نقش بسیار مهمی دارد.

وی تصریح کرد: در برخی از مواقع، فاصله محل استقرار این ایستگاه ها از شبکه برق شهری دور بوده و یا هزینه برقراری انشعاب آن توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: در این موارد، ضرورت بهره گیری از انرژی های تجدید ناپذیر به ویژه سیستم های فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) بهترین گزینه است.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان گلستان در زمینه بهره گیری از انرژیهای خورشیدی پیشتاز است یادآور شد: این شرکت به منظور صرفه جویی در مصرف برق در چند ایستگاه تقلیل فشار گاز و انبار مرکزی، سیستم انرژی خورشیدی را نصب و برق مورد نیاز آنها را از این طریق تامین می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: راه اندازی این سیستم در ایستگاه CPS  نیز بخشی از این فرآیند مهم است که با موفقیت به اتمام رسید و با برنامه ریزی های انجام شده  تلاش می کنیم این فرصت را در بخشهای دیگر نیز توسعه دهیم.

به گفته وی، نصب و راه اندازی این سیستم ها، صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با نصب تجهیزات برقی داشته و در ادامه، بهای برق نیز حذف می شود.

 

کد خبر 217719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =