تولید بنزین با بنزن بالا سلامتی مردم را به مخاطره می اندازد

شانا_ گروه دولت و مجلس: بنا بر اخبار اعلام شده مبنی بر مضر بودن برخی از بنزین های تولید شده از مجتمع های پتروشیمی، این موضوع با هدف حفظ سلامتی مردم نیاز به بررسی دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکترعلی لاریجانی در نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و انجمن های علمی سراسر کشور با اشاره به سخنان اخیر وزیر نفت گفت: ایشان به نکته‌ای اشاره کردند مبنی بر اینکه برخی تولیدات بنزین، مضر شناخته شده که این نیاز به بررسی دارد، زیرا سلامت مردم نباید به مخاطره افتد.

بر این اساس، رئیس قوه مقننه در میان سخنان خود با اشاره به صحبت‌های اخیر بیژن زنگنه وزیر نفت تاکید کرد: ایشان به نکته‌ای اشاره کردند مبنی بر اینکه برخی تولیدات بنزین که دارای بنزن بودند مضر شناخته شده که این نیاز به بررسی دارد، زیرا این مهم با سلامت مردم در ارتباط است و نباید سلامتی مردم را به مخاطره انداخت.

رئیس نهاد قانونگذاری، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با مثال زدن وضعیت خودروسازی کشور گفت: اکنون شاهد آن هستیم که برخی کشورها پس از ما خودروسازی را آغاز کرده، اما در حال حاضر از ما پیش گرفته اند؛ به طور حتم با رقابتی شدن بازار وضعیت تحقیق و توسعه نیز بهبود خواهد یافت و اگر بازار رقابتی شود از ظرفیت انجمن ها نیز استفاده می شود.

به گزارش شانا، اواسط ماه اردیبهشت امسال بود که وزیر نفت در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: «زمانی که شنیدم بنزین تولیدی از واحدهای پتروشیمی ها استاندارد نبوده و بنزن بالایی دارد، یک روز هم با تولید بنزین توسط پتروشمیی ها موافقت نکردم.»

کد خبر 217900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =