تشکیل صندوق توسعه پروژه به گام آخر رسید

شانا_گروه پتروشیمی: تشکیل صندوق توسعه پروژه با تایید نهائی وزیر نفت به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: اساسنامه و امید نامه تشکیل صندوق توسعه پروژه توسط سازمان بورس تدوین و نهائی شده و برای تایید نهائی وزیر نفت برای مقام وزارت ارسال شد.

عباس شعری مقدم افزود :در صورت تایید نهائی مهندس زنگنه و بهره گیری از نظرهای ایشان می توان تحولی بزرگ را در سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی رقم زد.

وی ادامه داد: این صندوق بگونه ای طراحی شده است که در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی مانند اوره و آمونیاک، متانول و  چند بخش دیگر به طور مستقل به جذب سرمایه اقدام کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که افزون بر شرکت ها و بانک ها افراد زیادی برای سرمایه گذاری در صندوق توسعه پروژه ابراز تمایل کرده اند گفت: امید است امسال جهش مورد نظر در توسعه صنعت پتروشیمی را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل صندوق پروژه در صنعت پتروشیمی که با همکاری سازمان بورس در حال پیگیری است، می تواند سرمایه گذاری های جدیدی را برای طرح های توسعه ای و در حال ساخت صنعت پتروشیمی به همراه داشته باشدکه بدون تردید در اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفته بود : تشکیل صندوق پروژه می تواند منجر به تامین مالی طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی شود و تدوین اساسنامه این صندوق در مراحل پایانی است.

شعری مقدم افزوده بود: با کمک سازمان بورس و اقتصاددانان برجسته کشور در حال تهیه اساسنامه صندوق توسعه صنعت پتروشیمی هستیم و در این صندوق سرمایه گذاران بخش خصوصی، بانک ها و دیگر علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز پیش از این گفته بود: در سال ١٣٩٣ صندوقهای پروژه در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و طرحهای مهم عمرانی راه‌اندازی خواهد شد.

علی صالح آبادی افزوده بود: طراحی صندوق پروژه پایان یافته و این صندوق از سال٩٣ در تامین مالی طرح های نفت، گاز، پتروشیمی و طرح های عمرانی مشارکت خود را آغاز خواهد کرد

 

کد خبر 217916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =