توافق کره جنوبی و امارات برای تربیت نیروی انسانی ماهر در صنعت نفت

شانا _ گروه بین الملل: کره جنوبی و امارات متحده عربی توافق کردند تا به طور مشترک نسبت به توسعه سیستم منابع انسانی برای فعالیت در صنایع نفت و گاز اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این اقدام همچنین صادرات نیروی انسانی به بازار کشورهای ثالث را نیز در دستور کار قرار داده است.

براین اساس، تفاهمنامه ای میان شرکت ملی نفت کره و شرکت ملی نفت ابوظبی امضا شد.

توافق جداگانه ای برای توسعه منابع انسانی نیز میان دانشگاه ملی کره جنوبی در سئول و موسسه نفتی ابوظبی امضا شد.

این توافق ها نتیجه تفاهمنامه ای برای تقویت همکاریهای انرژی است که در جریان سفر شیخ محمد بن زاید آن نهیان، ولیعهد ابوظبی به سئول در ماه فوریه امضا شده بود.

این توافق ها به عنوان روزنه ای برای تقویت قابل توجه همکاریهای دوجانبه کره و امارات در بخش انرژی به شمار می روند و نیروی انسانی جوان را برای آینده صنعت نفت دو کشور تضمین می کنند.

براساس توافق اخیر، دانشگاه کره جنوبی و موسسه نفتی امارات درسهایی را به صورت مشترک تدوین می کنند و دوره هایی را برای دانشجویانی از هر دو کشور مبادله می کنند.

یون سانگ جیک، وزیر انرژی و بازرگانی کره جنوبی که به ابوظبی سفر کرده است درباره این توافق گفت: این تفاهمنامه فرصتهای جدید کاری را برای دانشجویان جوان ما که برای یافتن شغل دچار مشکل می شوند در امارات فراهم می کند و به آنها این فرصت را می دهد که در زمینه کاری خود تبدیل به یک متخصص شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم که در بلند مدت این توافق فرصتی را برای دانشجویان دو کشور که در خاک یکدیگر تعلیم می بینند فراهم کند که راه خود را در کشورهای ثالث در منطقه خاورمیانه، آفریقا و حتی اروپا ادامه دهند.

کد خبر 217921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =