بهره گیری از پوشش رنگی پلی اتان در منطقه شمالشرق کشور

برای نخستین بار در کشور پوشش رنگی پلی اتان بجای نوارهای پلی اتیلنی برای پوشش خطوط لوله نفت و فرآورده نفتی در منطقه شمالشرق کشور استفاده شد.

مسئول خردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: برای نخستین بار از پوشش رنگی پلی اتان با هدف افزایش مقاومت خطوط لوله نفت و فرآورده نفتی در منطقه شمال شرق کشور استفاده شد.

علیرضا کاظمی افزود: پوشش 39 کیلومتر از خط لوله 20 اینچ شاهرود – مشهد با این نوع پوشش جدید در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تعویض پوشش های قبلی از نوارهای پلی اتیلنی استفاده می شد، تصریح کرد: هم اکنون برای افزایش مقاومت خطوط لوله نفت در کشور از این نوع پوشش که وارداتی نیز هست، استفاده می شود.

به گفته این مقام مسئول این پروژه از اواخر اردیبهشت سال گذشته آغاز و پس از یک توقف سه ماهه تا تیر ماه امسال به پایان خواهد رسید.

مسئول خردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق با بیان اینکه حوزه استحفاظی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق کشور 900 کیلومتر خط لوله را در بر می گیرد، افزود: تعویض تمام پوشش این 900 کیلومتر از سال 1378 در دستور کار این شرکت قرار گرفته و هم اکنون 50 درصد کار به اتمام رسیده است.

کاظمی افزود: خط لوله 20 اینچ شاهرود – مشهد وظیفه انتقال فرآورده های نفتی شامل گازوئیل، بنزین، نفت سفید و سوخت جت را دارد.

 

کد خبر 218042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =