صنعت پتروشیمی باید به رسالت اصلی خود بازگردد

تولید اکتان افزا در واحدهای پتروشیمی در مدت کوتاهی به دلیل بروز تحریم های بین المللی انجام شد، در همین حال صنعت پتروشیمی باید به وظیفه اصلی خود یعنی تولید محصولات پتروشیمی بازگردد.

به گزارش خبرنگار شانا معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (یکشنبه 4 خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ترتیب از درصدهای بالای پیشرفت به دنبال تکمیل طرح های توسعه ای پتروشیمی است.

محمد حسن پیوندی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواهان رفع محدودیت فاینانس و دانش فنی است و آزادسازی فعالیت ها در پتروشیمی یکی از توافق های اولیه مذاکرات 1+5 بود و ما خواهان این هستیم که محدودیت ها از صنعت پتروشیمی ایران برداشته شود.

وی با انتقاد از خصوصی سازی های انجام شده در صنعت پتروشیمی افزود: تنها شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر دولتی مانده اند و در واگذاری های سالهای گذشته در صنعت پتروشیمی، اصل 44 قانون اساسی بخوبی اجرایی نشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در طرح های سودآور آینده، سهم 20 درصدی دولت در طرح ها حفظ شود تا بتوانیم از طرح های سودآور نیز سهم داشته باشیم.

پیوندی در مورد تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی گفت: زمانی بدلیل اعمال تحریم ها، واحدهای پتروشیمی به تولید بنزین مشغول شدند که این موضوع درکوتاه مدت مطلوب بود، اما در بلند مدت با توجه به ماهیت تولید محصولات پتروشیمی و لزوم برگشت پتروشیمی ها به وظایف اصلی تولید، خوب نیست.

وی با اشاره به طرح های موجود در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: برنامه ریزی ما برای آینده صنعت پتروشیمی، متان محور است و از گازطبیعی برای تولید پروپیلن استفاده خواهیم کرد و بدنبال تکمیل زنجیره ارزش هستیم.

پیوندی افزود: این روزها علائمی از جریان یافتن فاینانس چینی در طرح های پتروشیمی دیده می شود که در این خصوص  6 یا 7 طرح پتروشیمی با اینکه هنوز فاینانس آنها عملیاتی نشده، اما روند طی شده به سوی عملیاتی شدن فاینانس های چینی برای آنها است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم از گاز طبیعی به پروپیلن برسیم و سرمایه گذاری های جدید از نظر محصول، پروپیلن محور باشند، همچنین به تولید پلی یورتان، فلور، استون، آکریلو نیتریل و محصولاتی با ارزش بالا در زنجیره تولید بپردازیم.


کد خبر 218073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =