کاتالیست ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان به تولید انبوه می رسد

تولید آزمایشی کاتالیست I8 پتروشیمی اصفهان با موفقیت انجام شد و تولید انبوه آن تا 2 هفته دیگر آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت اسپک در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت افزون بر همکاری مستمر با مجتمعهای پتروشیمی، تعامل و همکاری خوبی با برخی  پالایشگاهها دارد و در این مسیر کاتالیست I8 که در تولید بنزین یورو 4 کاربرد دارد توسط کارشناسان ایرانی داخلی سازی شده است.

وی افزود: تستهای نهایی این کاتالیست با موفقیت به پایان رسید و تا 2 هفته دیگر تولید انبوه آن آغاز شده و در اختیار پالایشگاه اصفهان به عنوان مصرف کننده نهایی قرار می گیرد.

راه اندازی فاز آخر بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با کاتالیست ایرانی

به گزارش شانا مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور  چندی پیش به تکمیل طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان تا اوایل دیماه امسال اشاره کرد و افزود: حدود 6 ماه است که واحد سوم این طرح بنزین سازی به مدار سرویس وارد شده است.

وی گفت: واحد ایزومریزاسیون این طرح نیز با بارگیری کاتالیستها در شهریورماه تکمیل و تا آخر پاییز امسال بهره برداری می شود.

کاظمی با بیان این که تامین کاتالیست این پروژه که در انحصار یک شرکت آمریکایی بود، با تحریمهای بین المللی مواجه شد، افزود: این کاتالیستها از سوی مرکز پژوهش و فناوری شرکت ملی پتروشیمی داخلی سازی شد و امیدواریم تا آخر شهریورماه در راکتورهای آیزوماکس پالایشگاه نصب شود.

به گزارش شانا اکنون با تولیدی شدن این کاتالیست استراتژیک می توان امید داشت که پیش از شهریورماه پالایشگاه اصفهان به جمع تولید کنندگان بنزین پاک بپیوندد.

کد خبر 218118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =