کاهش 200 میلیون تومانی مصرف با اجرای بانک اطلاعاتی مدیریت انرژی

با اجرای بانک اطلاعاتی سیستم مدیریت انرژی بیش از 200 میلیون تومان در سال 92 نسبت به سال پیش از آن، در هزینه انرژی منطقه 4 عملیات انتقال گاز صرفه جویی شده است.

به گزارش شانا، مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز گفت: مدلهای مصرف انرژی در صنایع فرآیندی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، بسیار پیچیده و در بسیاری از موارد، توسعه آنها امری دشوار است.

رسول داودی نژاد افزود: اجرای بانک اطلاعاتی سیستم مدیریت انرژی سبب ارتقای بهره ‌وری از طریق صرفه‌جویی چشم‌گیر در مصرف انرژی و پیشگیری از استهلاک ناشی از کارکرد غیر ضروری بوده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت انرژی با اجرای 22 پروژه و طرح در این منطقه وارد فاز جدیدی شده است، گفت: بکارگیری فناوری اطلاعات و سیستمهای پیشرفته اطلاعات مدیریت انرژی با بهره گیری از اندازه گیری های مستمر، شکاف میان اهداف (مرجع) و عملکرد واقعی سیستم را شناسایی و امکان حفظ راندمان فرآیندها، تجهیزات و مصرف انرژی آنها را در سطح مطلوب فراهم می کند.

داودی نژاد ادامه داد: ثبت سوابق عملیاتی فرآیندها و تجهیزات در سیستم اطلاعات مدیریت انرژی، ابزاری توانمند برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه محسوب شده و آرشیو سودمندی برای برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های بهینه سازی مصرف انرژی است.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز ضمن اشاره به اینکه طراحی، پیاده سازی و استقرار سیستم اطلاعات مدیریت انرژی در منطقه 4 شرکت انتقال گاز درحال انجام است، تصریح کرد: به کمک این سیستم، امکان اعمال مدیریت یکپارچه و مستمر (انرژی، فرایند، محیط زیست و ...) روی فرآیندها و تجهیزات انرژی بر موجود و بهره گیری از منافع آن در این منطقه فراهم می شود.

به گفته وی، با استقرار سیستم مدیریت انرژی در منطقه 4 عملیات انتقال گاز و کنترل و پایش مصارف حامل های انرژی در کلیه حوزه های عملیاتی و غیر عملیاتی توسط دیتا بانک انرژی منطقه، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن به وجود آمده است.

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز افزود: بخش زیادی از این صرفه جویی به دلیل در سرویس نبودن ایستگاههای تقویت فشار گاز بدون اختلال در روند انتقال گاز به دست آمده است.

 

کد خبر 218138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =