جزیره کیش به مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز تبدیل می شود

با دستور وزیر نفت، جزیره کیش به مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز (International Oil & Gas Business Center) تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: طرح تبدیل کیش به مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز از دوره قبلی وزارت زنگنه، وزیر نفت مطرح شده بود و هم اکنون اجرایی شدن آن در دستور کار قرار گرفته است. 

عزت اله اکبری با تاکید بر اینکه لازم است برای فراهم شدن مقدمات کار، دفاتر شرکتهای بین المللی در حوزه های بیمه و بانک در کیش فعال شود، بر ضرورت حضور گسترده تر بانکها و بیمه های داخلی در این جزیره تاکید کرد. 

وی درباره آماده سازی زیرساختها برای تبدیل کیش به مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز گفت: دفاتر فنی، مهندسی و طراحی، دفاتر حقوق بین الملل و هر آنچه برای پیشبرد دیپلماسی نفت و گاز لازم است نیز در جزیره کیش راه اندازی خواهد شد.

اکبری با اشاره به مقام نخست ایران در جهان در زمینه بهره مندی از مجموع ذخایر نفت و گاز تصریح کرد: این در حالی است که دیپلماسی نفت و گاز از دیگر کشورهای جهان راهبری می شود و ما باید در این زمینه نیز نقش بسزایی در سطح جهان ایفا کنیم. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران یادآور شد: کیش، ظرفیتهای زیادی برای جذب سرمایه گذاری دارد و می توان با آماده سازی زیرساختها به نحو مطلوب از امکانات موجود در این جزیره برای دستیابی به یک مرکز بین المللی تجارت نفت و گاز استفاده کرد.

کد خبر 218184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =