اعضای گروه صلح سبز (Greenpeace) با ورود به سکوی فراساحلی شرکت استات اویل در قطب شمال، اعتراض خود را به اکتشاف نفت در این منطقه نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، گروه طرفدار محیط زیست صلح سبز اعلام کرد که اعضای آن وارد یکی از سکوهای حفاری نفت شرکت استات اویل در قلمرو نروژ در قطب شمال شده اند.

گروه صلح سبز که بارها استات اویل را "متجاوز به قطب شمال" نامیده است، اعلام کرد که حفاری این شرکت نروژی در دریای بارنت، زندگی حیوانات وحشی را در جزیره بیر در این منطقه تهدید می کند.

با توجه به آب شدن یخ های قطب شمال و فراهم شدن امکان حفاری، در سال های اخیر فعالیت شرکت ها در مناطق قطبی افزایشی چشمگیر داشته است.

اعضای گروه صلح سبز اعلام کردند که در ساعت های نخست بامداد، وارد این سکوی متعلق به شرکت آمریکایی ترنس اوشن شده اند و آماده اند چند روز در این سکو باقی بمانند.

چند روز پیش نیز اعضای گروه صلح سبز تلاش کرده بودند که تحویل نخستین محموله نفتی روسیه که در دریای پچورا در قطب شمال تولید شده بود، جلوگیری کنند. این گروه در آن تلاش ناکام ماند.

شرکت استات اویل حرکت تازه اعضای گروه صلح سبز را غیر قانونی و نامسئولانه توصیف کرد و ادعاهای این گروه را درباره مسائل ایمنی این سکو نپذیرفت.

این شرکت اعلام کرد: احتمال نشت نفت در این منطقه بسیار اندک است، اما به هر حال ما برای پیشگیری و مهار چنین رویدادی آمادگی داریم.

کد خبر 218209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =