به گزارش شانا، رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) میتواند تعمیرات و نگهداریهای لازم برای پیشگیری از خرابیهای اتفاقی را برنامهریزی و به کاهش توقفهای دستگاههای حفاری کمک کند،افزود: سامانه طراحی و کاملاً عمومی نوشته شده است ضمن آنکه قابلیت استفاده در همه صنایع غیر از حفاری را نیز دارد.
مصطفی کرایی درباره روند طراحی و پیادهسازی طرح PMS گفت: در سال 1388 طی قرارداد با یک شرکت خارجی، سامانه تعمیرات پیشگیرانه روی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر، ایران خزر و شناورهای کاسپین 1 و 2 نصب شد و هم اکنون بهصورت عملیاتی در حال کار است.
وی اعلام کرد: همزمان با تکمیل ساخت و شروع انتقال سکوهای دریایی سحر 1 و 2 مذاکره های لازم برای عقد قرارداد با همان شرکت خارجی انجام شد که با توجه به محدودیتها، آن شرکت آمادگی خود را اعلام کرد و در نهایت این قرارداد پس از چندین بار اصلاح در سال 92 امضا و سامانه مذکور نصب شد.
رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال افزود: نرم افزار نصب شده روی دستگاه های دریایی تنها به زبان انگلیسی است و در زمینه قابلیت پیوست فایلهای مختلف از جمله نقشههای شماتیک و انفجاری که یکی از اساسیترین ملزومها برای آموزش و راهنمایی کارکنان در زمینه تعمیرات پیشگیرانه است، با محدودیتهایی همراه است.
بر اساس اعلام شرکت حفاری شمال، کرایی درباره بومی سازی این سامانه گفت: کارشناسان اداره مهندسی و برنامهریزی تعمیرات برای تحقق اهداف شرکت حفاری شمال، بومی سازی و در اختیار داشتن دانش فنی، با ایده گرفتن از سیستم مذکور، سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) را به دو زبان فارسی و انگلیسی، با هزینه ای پایینتر نسبت به نمونه مشابه خارجی طراحی و پیادهسازی کردند.
کرایی افزود: همزمان با طراحی و پیادهسازی سامانه تعمیرات پیشگیرانه PMS، جمعآوری اطلاعات در زمینه تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات دستگاههای حفاری خشکی آغاز و پس از تکمیل سامانه، ورود اطلاعات انجام شد.
رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه هم اکنون سامانه تعمیرات پیشگیرانه طراحی شده روی دستگاههای حفاری خشکی 111، 114 و 119 نصب و راهاندازی شده است، افزود: برای هر دستگاه سه کامپیوتر All in One تهیه شده و پس از نصب سامانه روی آنها، در محل دستگاه حفاری تحویل تعمیرات و عملیات شده است.
کرایی با بیان اینکه پیادهسازی کامل این سامانه میتواند تاریخچه تعمیراتی تمامی تجهیزات دستگاههای حفاری را کنترل کند، گفت: این امر سبب کاهش خرابیهای اتفاقی، توقفهای دستگاه حفاری، هزینههای تعمیراتی، کنترل بیشتر قطعات انبارها و تصمیمگیری مناسب مدیران در شرایط بحرانی می شود.
رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری یادآور شد: سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) توسط تیمی، متشکل از 6 نفر از کارکنان واحد مهندسی و برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال طراحی و پیاده سازی شد.
نظر شما