همه دستگاه های حفاری خشکی به سامانه تعمیرات پیشگیرانه مجهز می شود

سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) برای دستگاه‌های حفاری خشکی طراحی و پیاده‌سازی شد و تا سه ماه آینده همه دستگاه‌های حفاری خشکی به این سامانه مجهز می شود.

به گزارش شانا، رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) می‌تواند تعمیرات و نگهداری‌های لازم برای پیشگیری از خرابی‌های اتفاقی را برنامه‌ریزی و به کاهش توقفهای دستگاه‌های حفاری کمک کند،افزود: سامانه طراحی و کاملاً عمومی نوشته شده است ضمن آنکه قابلیت استفاده در همه صنایع غیر از حفاری را نیز دارد.

مصطفی کرایی درباره روند طراحی و پیاده‌سازی طرح PMS گفت: در سال 1388 طی قرارداد با یک شرکت خارجی، سامانه تعمیرات پیشگیرانه روی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر، ایران خزر و شناورهای کاسپین 1 و 2 نصب شد و هم اکنون به‌صورت عملیاتی در حال کار است.

وی اعلام کرد: هم‌زمان با تکمیل ساخت و شروع انتقال سکوهای دریایی سحر 1 و 2 مذاکره های لازم برای عقد قرارداد با همان شرکت خارجی انجام  شد که با توجه به محدودیتها، آن شرکت آمادگی خود را اعلام کرد و در نهایت این قرارداد پس از چندین بار اصلاح در سال 92 امضا و سامانه مذکور نصب شد.

رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال افزود: نرم‌ افزار نصب شده روی دستگاه های دریایی تنها به زبان انگلیسی است و در زمینه قابلیت پیوست فایل‌های مختلف از جمله نقشه‌های شماتیک و انفجاری که یکی از اساسی‌ترین ملزومها برای آموزش و راهنمایی کارکنان در زمینه تعمیرات پیشگیرانه است، با محدودیتهایی همراه است.

بر اساس اعلام شرکت حفاری شمال، کرایی درباره بومی سازی این سامانه گفت: کارشناسان اداره مهندسی و برنامه‌ریزی تعمیرات برای تحقق اهداف شرکت حفاری شمال، بومی سازی و در اختیار داشتن دانش فنی، با ایده گرفتن از سیستم مذکور، سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) را به دو زبان فارسی و انگلیسی، با هزینه ای پایین­تر نسبت به نمونه مشابه خارجی طراحی و پیاده‌سازی کردند.

کرایی افزود: همزمان با طراحی و پیاده‌سازی سامانه تعمیرات پیشگیرانه PMS، جمع‌آوری اطلاعات در زمینه تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات دستگاه‌های حفاری خشکی آغاز و پس از تکمیل سامانه، ورود اطلاعات انجام شد.

رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه هم‌ اکنون سامانه تعمیرات پیشگیرانه طراحی شده روی دستگاه‌های حفاری خشکی 111، 114 و 119 نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: برای هر دستگاه سه کامپیوتر All in One تهیه شده و پس از نصب سامانه روی آن‌ها، در محل دستگاه حفاری تحویل تعمیرات و عملیات شده است.

کرایی با بیان اینکه پیاده‌سازی کامل این سامانه می‌تواند تاریخچه تعمیراتی تمامی تجهیزات دستگاه‌های حفاری را کنترل کند، گفت: این امر سبب کاهش خرابی‌های اتفاقی، توقفهای دستگاه حفاری، هزینه‌های تعمیراتی، کنترل بیشتر قطعات انبارها و تصمیم‌گیری مناسب مدیران در شرایط بحرانی می شود.

رئیس برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری یادآور شد: سامانه تعمیرات پیشگیرانه (PMS) توسط تیمی، متشکل از 6 نفر از کارکنان واحد مهندسی و برنامه ریزی تعمیرات شرکت حفاری شمال طراحی و پیاده سازی شد.

 

کد خبر 218213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =