تمدید مهلت تکمیل پروژه گازی آی پی تا دسامبر 2015

مقامهای ارشد وزارت نفت پاکستان مدعی شدند که تهران و اسلام آباد مهلت و تاریخ تکمیل طرح ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان (آی پی) را از دسامبر سال 2014 به دسامبر سال 2015 تغییر داده اند.

مقامهای ارشد وزارت نفت پاکستان به روزنامه بیزنس ریکوردر گفتند که ایران و پاکستان تاریخ تکمیل طرح ساخت خط لوله گازی آی پی را تمدید کرده اند و آن را از دسامبر سال 2014 به دسامبر سال 2015 تغییر داده اند.

مقامهای وزارت نفت پاکستان دوشنبه (5 خردادماه) اعلام کردند که در جریان سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ایران، دو کشور گفتگوهای زیادی درباره تکمیل طرح ساخت خط لوله آی پی داشتند و توافق کردند که تاریخ تکمیل این طرح را یک سال دیگر تمدید کنند.

آنها گفتند: در جریان سفر اخیر نواز شریف به ایران، این نظر که پاکستان شاید طرح 1.5 میلیارد دلاری آی پی را به دلیل فشار آمریکا، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای نفتی کنار بگذارد، برطرف شد.

این مقامها اعلام کردند: ما درباره ساخت و اجرای خط لوله گازی آی پی جدی هستیم زیرا برای پاسخگویی به نیازهای داخلی خود به شدت به گاز نیاز داریم.

آنها افزودند: در کنار طرح گازی آی پی، ما در حال پیشرفت و توسعه دادن ساخت خط لوله گازی ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی) هستیم تا روزانه 1.325 میلیارد فوت مکعب گاز به پاکستان و هند و 500 میلیون فوت مکعب گاز به افغانستان ترانزیت شود.

این منابع ادعا کردند: مقامهای دو کشور حقیقت راه اندازی نشدن خط لوله گازی آی پی تا دسامبر 2014 را به دلیل تحریمهای بین المللی علیه ایران پذیرفته اند.

ایران هم اکنون با تمدید چارچوب زمانی تکمیل ساخت خط لوله گازی آی پی توافق کرده است.
کد خبر 218215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =