گاز دی اکسید کربن از خروجی فرآیندهای پالایشگاه گاز بیدبلند جمع آوری می شود

شانا _ گروه پالایش و پخش: در اجرای یک پروژه پژوهشی گاز دی اکسید کربن از خروجی فرآیندهای پالایشگاه گاز بیدبلند جمع آوری و مورد مصرف بهینه قرار می گیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

 به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب در نشستی که به تازگی از سوی واحد پژوهش و فناوری پالایشگاه با حضور محمد پور رضا مدیرعامل برگزار شد،  پیشنهاد شرکت راهبرد انرژی البرز در این زمینه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

 

محمد نژاد مطلق رئیس واحد پژوهش پالایشگاه گاز بیدبلند در این باره توضیح داد: بررسیها نشان می دهد سالانه حدود 180 هزارتن گاز دی اکسید کربن با خلوص بالاقابل استحصال است.

 

وی گفت: CO2 قابل دستیابی نزدیک به 95 درصد دارای خلوص بوده و مقدار جزئی سولفید هیدروژن (H2S)، همراه دارد.

 

نژاد مطلق افزود: CO2 قابل استحصال در مصارف صنعتی، تزریق به چاههای نفت جهت EOR ، مصرف در کارخانه های نوشابه سازی و غیره  قابلیت استفاده خواهد داشت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: افزون بر این به لحاظ الزامات CDM و مسائل و تعهدات زیست محیطی ضرورت انجام این طرح به شکل اصولی دوچندان می شود.

 

رئیس واحد پژوهش پالایشگاه بیدبلند با اشاره به تاکید مهندس پوررضا مدیر عامل پالایشگاه مبنی بر انجام ضابطه مند این پروژه، گفت: با توجه به موقعیت خاص و راهبردی پالایشگاه بیدبلند در این نشست قرار شد که شرکت راهبرد انرژی البرز شرح کار منظمی تنظیم و ارائه دهد تا در RFP تایید شده قبلی اِعمال و موضوع تا حصول نتیجه اثربخش نهایی پیگیری شود.

 

پالایشگاه گاز بیدبلند دارای  چهار واحد پالایش با ظرفیت اسمی هر کدام شش میلیون و 800 هزار متر مکعب در روز است.

 

این پالایشگاه در ٣٣ کیلومتری محور رامهرمز، بهبهان در شرق استان خوزستان قرار دارد.

کد خبر 218220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =