تغییر زمان بهره برداری از خط لوله گازی ایران - پاکستان صحت ندارد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت هر گونه تغییر در زمان تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (IP ) را از سال 2014 به دسامبر سال 2015 تکذیب کرد.

علی ماجدی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره ادعای جدید پاکستان درباره تغییر زمان تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان گفت: ما هیچ توافقی با پاکستانیها برای تغییر زمان تکمیل خط لوله انجام ندادیم. 

به گزارش شانا، مقامهای وزارت نفت پاکستان دوشنبه (5 خردادماه) اعلام کردند ایران و پاکستان تاریخ تکمیل طرح ساخت خط لوله گازی آی پی را تمدید کرده اند و آن را از دسامبر سال 2014 به دسامبر سال 2015 تغییر داده اند.

آنها عنوان کردند که در جریان سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ایران، دو کشور گفتگوهای زیادی درباره تکمیل طرح ساخت خط لوله آی پی داشتند و توافق کردند که تاریخ تکمیل این طرح را از دسامبر سال 2014 به دسامبر سال 2015 تغییر دهند.

مقامهای ارشد وزارت نفت پاکستان به روزنامه بیزنس ریکوردر گفتند: در جریان سفر اخیر نواز شریف به ایران، این نظر که پاکستان شاید طرح 1.5 میلیارد دلاری آی پی را به دلیل فشار آمریکا، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای نفتی کنار بگذارد، برطرف شد.

این مقامها اعلام کردند: ما درباره ساخت و اجرای خط لوله گازی آی پی جدی هستیم زیرا برای پاسخگویی به نیازهای داخلی خود به شدت به گاز نیاز داریم.

این منابع ادعا کردند: مقامهای دو کشور حقیقت راه اندازی نشدن خط لوله گازی آی پی تا دسامبر 2014 را به دلیل تحریمهای بین المللی علیه ایران پذیرفته اند.

ایران هم اکنون با تمدید چارچوب زمانی تکمیل ساخت خط لوله گازی آی پی توافق کرده است.

 

کد خبر 218253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =